Mitt I Livet...

Dumburken eller fingervalsen på musen...

Kategori: Livet från hjärtat...

Nu har vi ätit kyckling och ris till middag.
Kycklingen blev så god så jag tog en bit extra.
Efter jag lagt kycklingfiléerna i en form hällde jag över lite gottis.
Det var olja, sweet chilisås, soya, honung, kycklingkrydda, Tandoori India Spice och kokosmjölk.
Hade den inne kanske 1 timme och lite till, sen stängde jag av ugnen och vi hämtade Fidde.
Köpte vita lister till sovrummet på Byggmax och sen handlade vi på Maxi.
Kl 18 var vi hemma och jag satte igång att koka ris.
Formen som stått i ugnen var fortfarande lite ljummen.
Perfekt värme när kycklingen inte är skitvarm...
Blandade ihop den med riset så blev det lagom att äta.
Hanna öste på med sin älsklingssås - vitlök, på riset.
Fidde ökade det starka med sweet chilisås.

  

Nu läser Fidde böcker för Hanna och jag ska snart sätta mig i soffan.
Får se om det är nåt kul på dumburken eller det blir fler minutrar här...

0-28HELLO2.gif

♥ Ha en skön fredag i morgon!!! ♥

Kommentarer

  • Agneta säger:

    Jättevacker bakgrund... kul att ha en blogg där man kan ändra så mycket... Älskar er... vi ses imorgon!

    2009-08-13 | 19:49:41
    Bloggadress: http://www.ams.bloggagratis.se
  • Josefine säger:

    Haha, är det M som har kommenterar hos P nu....jäklar 25 kommentarer. Svea är ju riktigt dum i huvudet hon med.

    Att kolla ett ip-nummer stämmer inte med var du befinner dig.

    Kram

    2009-08-13 | 20:32:56
  • Helena säger:

    Hej när är bebisen uträknad till? Kram Helena

    2009-08-14 | 02:27:38
  • Jennie säger:

    Hej Helena!!! Jag trodde inte att du kollade här inne längre, var ett tag sen d skrev ju...

    BF är den 25 oktober men jag hoppas att jag inte går så länge.

    Kramis.

    2009-08-14 | 08:23:55
  • Görel säger:

    -Yes.. Trevlig fredag ska jag ha!! Du med hoppas jag!

    2009-08-14 | 09:43:29
    Bloggadress: http://lyckansmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här: