Mitt I Livet...

En dag i stan...

Kategori: Livet från hjärtat...

Igårkväll ville Hanna stanna uppe tills Fidde kom hem från fotbollen för hon ville ge honom en puss.
Jag sa att pappa kommer upp och pussar dig godnatt när han kommer hem för då sover du.
I morse vaknade Hanna 06.20 och kallade på mig och frågade varför inte Fidde kommit upp.
Det hade han ju, det var bara det att lilla fröken sov och märkte inte det...
Sen kom hon ner till mig o kröp in i mitt gosetäcke.
Men bara tre minuter för sen kom hon på att somnar hon igen, missar hon barnprogrammet!!!
Så hon satt i soffan 06.27 istället för att kunna sova till kl 07.30...
Morgonpigg eller vad???

Hon var bara på dagis 1,5 timme idag för sen hämtade Eric o Elias henne
medan jag o syrran satt kvar i bilen och väntade. Vi skulle in till stan o kolla lite.
Kollade på kläder på HM och barnen roade sig som barn gör när det inte finns nåt att göra.
Som vanligt hörde vi både tjat och gnäll som gick in i det ena örat och lika fort ut genom det andra.
Det käkades middag på Favoriten och vi valde kebabtallrik, pizza och schnitzel med pommes.
Sååå gott när man är sååå hungrig. 
Så fort gick de två timmarna vi hade betalat för.
En koll på Rusta där jag hittade en röd fleecelöpare.
Me love it!!!
  
Egentligen ville jag ha en rosa för jag har kollat in den varje gång där...
Men sen såg jag ju denna ursnygga röda och lite juliga duk och snappade åt mig den.
Två svarta runda mattor, tidningen och två glassar, sen gick vi.
När vi ändå var på väg hem, svängde vi in på Växthuset och där köpte jag två amplar.
Det var några gröna hängväxter av nåt slag...
Fina som tusan.
De är nu upphängda i uterummet!!!

Nu har vi precis ätit korvstroganoff och ris.
Ska in o handla i morgon när Fidde slutat, så jag får ta o skriva ner vad vi behöver.
Tänk om man hade kunnat FÅ en fullproppad kasse med vad man vill, varje gång man handlar!
Nu behöver inte du Jossa skriva att du hade tyckt det varit bättre att få ALLT gratis, för det gissar jag att du hade tänkt skriva i en kommentar annars, eller??? Hahahaha.

*** Talk to you later friends ***

  

Kommentarer

  • Josefine säger:

    Haha, ja det är väl klart att du kan FÅ en fullproppad kasse var gång du handlar men du måste betala för den, Mohahahahahahaaaa

    Kramelikram

    2009-08-12 | 21:07:55

Kommentera inlägget här: