Mitt I Livet...

Klibbigt ute och klibbigt inne...

Kategori: Livet från hjärtat...

I morse efter jag o Hanna ätit frulle spelade vi en omgång Jakten På Diamanten och denna gången så vann jag!!! 
  
Tjoohooo... Hanna blev sur för hon trodde väl att hon skulle vinna idag igen, men det sket sig totalt. Jag sa att det är inte bara hon som kan ta hem segern varje gång. Sen la vi ett Dinusariepussel.  Undertiden vi satt och pusslade kom det tre stycken blixar och en jädrans massa mullrande. Regnet smattrande mot rutorna och man blev allmänt trött. Efter ett tag blev jag sugen på att köpa "nåa stooa kukväxte till ute-ummet så det kan se gööönt och växt-ikt ut, dä ute" ha ha... så vi körde till först till Växthuset och sen till Ekohallen. Det blev en kantspade, en häckasax, tre kryssbollar, ett Dracenaträd, och en sorts palm, så nu blev det minsann grannt och fint i uterummet!!!
Fast jag skulle ändå vilja ha ett stort och högt träd inne i ena hörnan så det blir lite "lummigt".
Men de kostar skjortan, nej det kostar både skjorta, byxor, strumpor, skor och så möjligtvis ett par trosor med.
  
Man skulle haft två sådana stora palmer med en tjock och rejäl stam så kunde man satt upp en hängmatta mellan palmerna, lagt lite sand på en en sån där grön "gräsplastmatta" under hängmattan, monterat in högtalare i taket med exotiska ljud, ställt ett litet runt drinkbord med små drinkparaply, satt upp spotlights med solarielampor så man blivit brun undertiden man legat där i hängmattan o göttat sig... 
Det hade säkert fått plats i uterummet, hihi!!!
  

När vi kom hem städade jag i bilen. Jag dammsög och plockade väck all skit och mög av papperstussar, grus, gammalt godispapper, böcker, flaskor, söndriga leksaker m.m. Sen polerade jag invändigt så dammet inte fastnar. Förhoppningsvis...

Kommentarer

  • Agneta säger:

    Oj oj vad du hunnit med mycket idag... Ja det gäller att vara effektiv ibland...

    Ser att du har ändrat design på din blogg... Häftigt Kram älskar er...

    2009-08-03 | 18:47:49
    Bloggadress: http://www.ams.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här: