Mitt I Livet...

Kompisträff och målarfärg...

Kategori: Livet från hjärtat...



Klockan var inte mer än halv tio i morse när Hanna frågade om hon fick ringa till Eric o Elias och fråga om de ville leka med henne idag. Men jag sa att hon får allt vänta tills tio. Undertiden gick jag ut och började måla det lilla "balkongsetet" med två stolar och ett bord med samma svarta täckfärg som jag målade om utemöblemanget igår. Det blev R-I-K-T-I-G-T snyggt jämfört med hur det såg ut innan!!! Vilken tur jag kom på att måla det svart... tror faktisk att syrran nämnde nåt om det för ett tag sen...




Men jag blev inte helt klar med den sista stolen.
Hanna kom ut till mig och frågade vilket nummer kompisen L hade för det gick nog inte att leka med E o E. Jag hörde hur hon presenterade sig och frågade om L var hemma och om det gick att leka. Gissa om hon var glad när hon lagt på luren och sa att de kunde leka!!! 
  
Hon var som en strålande sol och skuttade in o berättade för Fidde. Jag körde bort henne dit meddetsamma och sen körde jag hem igen. Fortsatte att måla stolen. Sen körde jag o Fidde in till posten, ÖB, inom Pa på en kopp kaffe och sen handlade vi lite på Willys. Klockan närmade sig hämtningsdags för Hanna så jag körde dit medan Fidde stannade hemma. De hade ätit fiskpinnar och potatismos, fått glass idag igen till fika och det hade visst suttit bra hos båda två minsann...
  
Ikväll gjorde Fidde middagen, kasslergryta med ris med lite sallad till. Hanna spelade Bolibompa innan hon la sig vid mina ben i soffan - och höll på att somna!!! Hon var så trött så jag sa att vi borstar tänderna nu så läser jag en bok sen. Jag hann precis läsa klart och ligga o mysa en stund, innan hon slumrade till. Sen vaknade hon och kallade på Fidde som också lovat att läsa en bok. Men nu sover hon så gott och är tyst som en mus...



Jag har blivit lite snorigt förkyld och i natt vet jag inte hur många timmar jag sovit. Eller det är lättare att säga hur många timmar jag INTE fått sova!!! Det går bara inte att ligga i samma ställning mer än någon kvart sen måste jag byta. Riktigt jobbigt alltså. Kom på mig själv att jag längtade tills bebisen är född så jag kunde sova en hel natt, men sen såg jag en stor text swischa förbi framför ögonen; " HALLÅ PUCKO, TROR DU ATT DU FÅR SOVA SEN??? HAHAHAHA " 
  

Så jag får passa på och sova det lilla jag kan och gör nu...


Alla ni som ska upp och jobba i morgonbitti... jag säger bara:

Kommentarer

  • maria säger:

    Härlig söndag ni haft..Trist du inte får sova..Som ja brukar tänka här ibland att sova de får ja göra i nästa liv:))Spännande vem du sett i tidningen..men ja kan inte öppna de el kommentera???Sköt om dig/er..kram

    2009-08-30 | 21:03:37
  • Josefine säger:

    Sova sova säng säng säng!!!!

    Ja kanske man kan komma och sova hos den lill* så kan du och Fidde sova ut....kommer ihåg att du tyckte det var så skönt när jag kom och sov över hos er nångång när Hanna var bebis!!!!

    Många kramar Josefine

    2009-08-30 | 21:07:43
  • Agneta säger:

    Ha en bra vecka... ni oxå... kram älskar er!

    2009-08-31 | 08:36:13
    Bloggadress: http://ams.bloggagratis.se
  • Jennie säger:

    Jossa! Jo det var riktigt skönt att ha en bebisvakt hihi... glömmer inte på sjukhuset då du sagt: "-Sov du ut nu så tar jag hand om Hanna!" Jag hade visst sovit ganska djupt då eftersom jag inte hört henne, hehe. Så visst får du gärna sova över här!!!



    Hade kanske varit skönt för dig med... jag menar som den underbara modersinstinkten du har...



    Älskar Dig/Kram

    2009-08-31 | 09:15:16
  • Jennie säger:

    Maria! Syns det ett litet kryss uppe i vänster hörn? Kan du inte högerklicka på det och klicka på "visa bild"?



    Kram Jennie

    2009-08-31 | 09:16:48
  • Jennie säger:

    Mamma! Tack detsamma!!!



    Älskar Er.

    2009-08-31 | 09:17:19

Kommentera inlägget här: