Mitt I Livet...

När det är sommar o sol kan gå i bara kjol...

Kategori: Livet från hjärtat...

Fan vad varmt och gött det har varit idag!
Så skönt redan klockan 08 i morse när klockan ringde.
Jag o Hanna blev klara med allt kvart i tio.
Väskorna var packade och allt var i bilen.
Vi körde sakta framåt och sen såg vi Jossa kom körandes.
Idag skulle vi ju till Kronoskogen med alla barnen plus Erics kompis.
När vi kom fram var det knappt nåt folk där.
Kunde kanske bero på att det var en tidig fredagsförmiddag.
Medan timmarna gick, fylldes stranden med mer folk.
Jag hade med mig en vilsolstol och det var så skönt att ligga i den.
Plötsligt vaknade jag till av att Jossa frågade:
"- Var det skönt att snarka, ha ha?"
Jag hade visst slumrat till och fört lite väsen av mig.
Tur man inte svalde några flugor eller spindlar...
  

Vid 15 packade vi ihop och körde till glassbaren vid golfbanan.
Killen som sålde glass måste tycka att jobbet var tråkigt.
Inget speciellt glatt "-Hej!!!" när man äntligen kom fram till luckan.
Mer som ett uttråkat och jobbigt "-Heeej.." med hängande ögon.
  
Fidde hade slutat jobba och väntae utanför när vi hämtade upp honom.
Handlade på Willys och sen blev det flintastek på Hemköp 29.90/kg.
Det grillade vi och hade pommes frites till.
Sketagott!!!

När Hanna skulle gå in på sitt rum o lägga sig, stannade hon utanför.
"-TITTA... EN KATT!!!"
Jag kollade in i lekrummet och då låg det en kattafan i fönsterkarmen!!!!!!
Först fattade vi inte hur den kommit in för fönsterna var stängda.
Vi hade suttit i uterummet hela tiden så där hade den inte kommit från.
Sen såg jag att ytterdörren stod öppen!!!
Smartass...
  

Nu ska jag o mannen kolla på film.
Ha en skön fredagkväll!!!

♥ Kram Jennie ♥

Kommentarer

  • Josefine säger:

    Hahahaha....ja man kunde nästan tro att det var en gris som sov i vilstolen på stranden för daaam vilka timmerstockar!!!!



    Låg katten inne i fönsterkarmen eller utanför??

    Kram Jossan

    2009-08-07 | 22:57:08
  • Jennie säger:

    Den låg INNE i Hannas lekrum och stirrade på oss...

    2009-08-08 | 08:55:43

Kommentera inlägget här: