Mitt I Livet...

Usch och fy, illa, illa...

Kategori: Nio månaders längtan

Igår fick jag börja använda glidmattan i sängen för det börjar bli tungt att vända sig när jag väl behöver. Så ofta jag vänder mig kan jag inte få mycket sömn... Ligger jag på höger sida "killar" bebisen mig i sidan och då intalar jag mig att det känns kanske obehagligt för den och att det inte finns så bra plats att ligga där inne. Så då vänder jag mig i ryggläge, som inte känns bra för mig efter några minuter. Det blir svårt och tungt att andas, så då vänder jag mig igen, till andra sidan. Efter några sekunder buffar det till igen och det går bara inte att somna till de känningarna. Så kan jag ligga och vända o ha mig i ca en halvtimme innan det blir rätt så lugnt. Men vad hade man själv roat sig med - i en liten etta med vattensäng och kokvrå??!!

Dividers Graphics

Idag har jag inte alls mått bra.
I morse ville jag inte gå upp fast klockan var närmare 10.
Hanna satt o kollade på barnprogram medan jag anade oråd i kroppen.
Hungern efter en god söndagsfrukost var som bortblåst.
Övre delen av magen var liksom på dåligt humör.
Bebben hade nog påbörjat lite morgongympa och det var full fart.
Halv elva asade jag mig upp och dukade fram lite frukost till mig o Hanna.
Fidde sussade kudde än.
Jag åt en liten bit hönökaka och en skål yoghurt och ett glas juice.
En timme efteråt kändes det konstigt i magen och jag mådde illa, kallsvettades och blev trött.
  
När Fidde vaknat och gått in på dass, kändes det som att jag behövde kräka.
Typiskt att han var där just då...
Jag hade inget val...
Här berättar jag inget mer, för risken att det finns de som spyr över tangentbordet!!!

Fidde frågade om jag kunde hjälpa till att göra ren poolen för vi skulle ta in den till nästa år.
Vi tvättade av det värsta hala smutsen i botten och sen rullade vi ihop den.
Jag fick gå in och ta två Alvedon för då mådde jag inte alls bra.
Drack lite vatten och gick in o la mig i sängen.
Vet inte om jag somnade eller bara vilade.
Tanken på mat fick mig att må ännu sämre.
Det bubblade rejält i magen, så ett par ofrivilliga besök hos porslinsguden fick jag göra.
Resten av dagen har mer eller mindre tillbringats i sängen, och med mitt jäkla vändande.
Fidde o Hanna köpte "riktig" Coca cola som jag drack med hopp om att magen skulle må bättre.
Två stora muggar med avslagen cola som smakar pecka, men hjälper det så...

Jovisst!!! Ha ha ha, vilket skämt!!!
Liiiiite bättre blev det väl... men i ettan var det värre.
Herreguuud vilken gympauppvisning!!!!
Bebisen var inte stilla på flera timmar.
Jag mitt nöt tänkte inte på hur mycket SOCKER den fick i sig!!!
Så tanken på att försöka få lite lugn o ro i sängen var puts väck.
Spelade "Jakten På Diamanten" med Hanna undertiden illamåendet trängde sig på.

Fidde gjorde mat (örrk, höll  på att klökas nu...) till sig själv o Hanna.
Jag lät bli.
Det blir nog inget för min del förrän illamåendet gått över.
Usch vad jag känner mig dåååålig...
Första gången under graviditeten som jag känner så här.

Tänk om det är svininfluensan jag fått???
Jaja... då har jag ju fler pattar att amma från!!!

Kommentarer

  • Görel säger:

    Tvi katten för att må illa...OCH "kasta upp". Men ett litet tips vid sömnen.. Ligg på sidan och krama kuddar!!!

    2009-08-17 | 09:29:14
    Bloggadress: http://lyckansmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här: