Mitt I Livet...

Mini-tv i bilen kan vara bra...

Kategori: Livet från hjärtat...

I eftermiddag har jag o Hanna inte gjort så mycket.
Jag tänkte klippa gräset, men det blåste så mycket att jag trodde studsmattan skulle flyga iväg.
Så det får klippas en annan dag.
Hanna spelade lite på datan och jag la mig i sängen en stund.
Lite senare kom Hanna in till mig och la sitt huvud på min mage och sa:
"- Jag älskar Dig lilla bebis!"
Då sparkade bebisen rejält och Hanna blev först rädd, sen skrattade hon och sa att den hörde nog vad hon sa.
Sen frågade jag henne om hon kunde några fina namn om det blir en flicka.
"-Askungen!" sa hon.
  
Sen frågade jag efter namn på H...
Då sa hon HEDDA!!!!!
"Hanna och Hedda".

Hahahahaha, vad jag skrattade för det gillade jag absolut inte...
 

 
Vi körde och hämtade Fidde och sen svängde vi in en runda hos Pa på kaffe.
Han höll på att tvätta och det luktade riktigt gott från sköljmedlet...
Undrar vad det var han hade nu igen???
Mmmm, det tycker jag är viktigt när man tvättar, att sköljmedlet luktar gott.
Det är ju därifrån tvätten doftar!!!


Sen köpte vi en bärbar dvd-spelare på El-Giganten som Hanna kan underhållas av när vi kör till Astrid Lindgrens Värld på fredag. Man fick ett par hörlurar till så det kan ju vara skönt för mig o Fidde så vi slipper höra på det hon lyssnar på.
Hon har ju liiiite svårt för att åka långa sträckor och tjatar hela tiden om "när är vi framme, tar det lång tid till...?"
Hon har inte alls nån ro att försöka sova eller bara vara tyst och följa med liksom.
Det ska verkligen HÖRAS att hon är med!!!
Ibland kan man inte låta bli att småskratta åt alls hon tjabbar om.
Vissa gånger har hon sin älsklingsdocka med sig och hon pratar med henne precis som vanligt.
"- Ida du vet att du måste ha bältet på dig så du inte skadar dig om vi skulle krocka"...
"- Kom Ida så sak du få lite mat!" och så tar hon upp dockan och låtsas att hon ammar henne!!! 

  

Kommentarer

  • Josefine säger:

    Haha, Hedda var väl fint ;-)

    Har lite andra förslag:

    Hedvig, Helen, Hilma, Harriet, Hilde, Henrietta,Hilja, Hjördis

    Helmer, Holger, Hans, Harry, Helge, Henrik, Hubertus....

    Nej jag fortsätter inte nu för dom blir inte vackrare....

    Ni hittar säkert ett fint namn, kram Jossan.

    2009-08-19 | 06:59:10
  • maria säger:

    tänkte avslöja de goda sköljmedlet:))softlan vanilla orchid heter de..o som du sa luktar underbart gott:))Skönt du e på benen igen..kram

    2009-08-19 | 19:42:17
  • Jennie säger:

    Tack Maria!!!

    Fast jag får nog längta efter den doften tills vi har använt upp lite mer av de... hrm...6 flaskorna sköljmedel vi redan har...

    Kramis!!!

    2009-08-20 | 08:21:37

Kommentera inlägget här: