Mitt I Livet...

Klickande golv, grillat och så lite golf...

Kategori: Livet från hjärtat...

090104257E41.GIF

Man ska nog inte lite så mycket på varken tidningen eller på "väderfolket " (jag skrev metreologerna innan, men nu är klockan så mycket så jag vet inte om det stavas rätt, ha ha) i tv:n när de säger hur vädret ska bli den och den dagen. De kan säga att "i morgon blir det upp till 25 grader med sol" och så blir det blåsig dag med avslutande regnskurar... så fast de har fel så jäkla ofta så är det ingen som avskedar dom, minskar på lönen för felande uppgifter, eller byter ut dom mot nån annan med mer kompetens inom yrket. För en meterolog FÅR ha fel i sitt jobb!!!

Idag... eller snart igår, körde vi till Byggmax och köpte clickgolv i mellanbrun ek, 99.95 kr/m2, som vi ska ha i sovrummet istället för den tråkiga plastmattan som ligger där nu. Ska lägga clickgolv på hela ovanvåningen med senare, om vi nu lyckas få bort den äckliga heltäckningsmatt....-AAAATTTSSCHOOOOOO...an som verkar vara full med damm, skit och hundhår sen fd ägarna bodde här. Men har man heltäckningsmatta ÄR det svårt att hålla en sån fräsch. Fast, visst är det skönt o mjukt att gå på, men ändå!!!

En sväng inom päronen som bjöd på kaffe tog vi innan vi och syrran med familj, som också var där, åkte ner till Åhus och spelade en runda minigolf. Barnen fick också spela och de hade en jäkla tur rent ut sagt. När vuxna spelar så b r u k a r vi sikta och slå mjuka långa slag... men barnen bara slår till bollen utan att varken sikta eller veta på ett ungefär vart bollen ska in, och de får i bollfan i hålet på ynka 2 slag när en annan äntligen lyckas efter 5-6!!!!!!
De laddar med hög klubba och lyckas valla bollen i de mest otroliga kanterna och får bollen i perfekt linje som tillslut rullar ner där den ska vara. Som tur är så tar inte barnen minigolf på största allvar, som en del vuxna gör och bryter sönder klubban och svär över fellutande banor, sneda klubbor, skit på banan m.m.
  
De tycker att det är kul med en lek där vuxna också leker, bryr sig inte om vem som vann eller vem som kom sist.
De har kul ihop med de vuxna - och hoppas att de vuxna också tycker det är en lek...
Efter två timmar var vi klara och det slutade med att Fidde vann.

bravoherissonct.gif

Tillbaka hos päronen som plockade fram lite mumsig karré och revben som vi sen grillade. Egenkomponerad jättegod pasta och så sallad till. Mätt är ett ord som beskriver känslan efteråt. Tur är väl det så man inte blir bjuden på mat och så är man skithungrig direkt efter!!!

Nu var idag igår ser jag... klockan är 00.35.
Fidde spelar hockey på x-box  med Martin gissar jag.
Hanna sussar gott uppe i sin säng och jag, ja som vanligt plitar jag här på min blogg.
Ska snart inta en nice sovställning i min säng och hoppas att "smultronet" har somnat...
Annars blir det hoolabadoola i magen en halvtimme till, he he.

Nä sov nu gott på er alla vänner.
Eller ni som läser detta i morgon (nu) får ha en bra dag....

♥  Kram Jennie ♥

Kommentarer

  • Görel säger:

    NU fattar jag äntligen det där med smultronjennie!!

    Buy buy 14 dagar!!!!

    2009-08-02 | 17:25:57
    Bloggadress: http://lyckansmamma.blogg.se/
  • Maria säger:

    Då har ni övat lite till nu tills nästa ggr...:))Om nån behövde öva så de nog Moi..men tycker de e såå skoj o spela minigolf..Kram

    2009-08-02 | 19:21:02
  • Jennie säger:

    Grattis Görel!!!!!

    Jag tror att du är den första som slagit huvudet på spiket med förklaringen!

    Ha ha ha...

    2009-08-02 | 21:11:15

Kommentera inlägget här: