Mitt I Livet...

Vår lilla inneboende gör sig kännbar...

Kategori: Nio månaders längtan

Purple Thinking Of You Glitters
Vårt lilla smultron växer ordentligt i sin egna lilla mysiga etta.
Jag undrar om det är en pojke eller flicka???
Har drömt att det är en pojke på över 4700 g.
Det känns som att den är ganska lik Hannas viktkurva.
Två månader kvar...
Det är tungt nu, men jag är stolt att jag vågade igen.
I morse vaknade jag av att magen kändes konstig.
Låg på höger sida och la handen mitt på magen.
Då står magen ut och jag känner en avlång kotig sak.
Först blev jag lite rädd och undrade vad det var för nåt.
Ryggraden möjligtvis... men ska det kännas så knotigt???
Sen ändrade jag mig och låg i ryggläge.
Då försvann putet och magen blev platt igen.
Ibland trycktes magen utåt och jag undrade om det kunde vara en fot eller en hand.
Eller ett knä kanske när den försöker sträcka på sig...
Det var precis som att den gjorde kullerbyttor och levde loppan.

Det har börjat svida på vänster sida uppe på magen.
Fidde sa att så kände jag likadant när jag väntade Hanna.
Konstigt att inte jag har nåt minne av det???
Likadant tycker jag att det känns konstigt när jag får buffar på höger sida.
Men när det buffar på vänster är det inte alls samma "obehagliga" känsla.

I natt blir det säkert liv i luckan där inne igen.
Blev sugen på kexchoklad och så drack jag två glas Schweppes Lemon till.
Vi kollade på film så det blev bara så...

  Heart Balloon Glitters

Kommentarer

  • maria säger:

    Tror oxå på en liten kille:) Men spelar ju ingen roll egentligen..Hel o frisk liten krabat så:) ej fatta att ni snart ska ha en liten:) Kram o tanke

    2009-08-24 | 18:45:52
  • Agneta säger:

    Det är ju alltid bra att berätta för barnmorskan om

    hur du upplever och känner det... Säkert alldeles "normalt"... kram älskar er!!!

    2009-08-24 | 19:07:49
    Bloggadress: http://ams.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här: