Mitt I Livet...

Bilderna gör mig sugen... på att mumsa!!!

Kategori: Livet från hjärtat...

Åhhhhhhh..... vad jag blev sugen på allt gott mamma varit duktig och bakat idag!!!
Jag var inne på hennes blogg www.ams.bloggagratis.se och såg bilderna...
Hon är så fantastiskt bra på att laga mat, baka bullar, kakor, tårtor, ja allt som har med matlagning att göra.
  
Själv har jag funderat på att få tummen ur röven och se till att köpa det där pepparkakshuset nångång.
Funderat ja.
Hanna vill ju att vi ska ha ett fullproppat och fint godisdekorerat pepparkakshus... som lär bli så äckligt segt och dammigt tillslut när man väl ska slänga det. Eller som stackars syrran som lagt ner sååå mycker energi och kraft på deras fina hus, men som tyvärr av en väldigt (o)känd och misstänkt orsak, (kan möjligtvis vara det lilla svartvita yrvädret TORRES) plötsligt totalmassakerades och gick i kras...


Förr, eller... det lät ju väääldigt längesen och jag som inte är så jättegammal då va hehe... men iallafall, innan när vi bodde i lägenhet... egentligen skulle jag kunna radera det första ordet "Förr" i denna meningen men jag skiter i det och skriver vidare. När vi bodde i lägenhet jag o Fidde, och även innan då jag inte träffat Fidde, så bakade jag JÄTTEMYCKET julgodis och plöjde genom varenda tidning som hade nåt ord med "choklad, kanel, jordnötter, grädde, nougat, tryffel, kokos, fikon, saffran, likör, kaffe" m.m att göra. 
Nu sen vi flyttat till huset har jag inte ens gjort en "Made-By-Jennie-tårta"...
En sån tårta där jag köpt olika färgers sugarpaste, hittat på ovanliga fyllningar och dekorerat så som jag brukar.
Har liksom inte haft tid, ork eller lust - om man säger så!!!


Men (på den tiden, haha) då satt jag inte heller o bloggade så ofta som jag gör nu!!!!!
Det ena avbyter det andra...




Kommentarer

  • Maria säger:

    blev nyfiken o kika in där..Men gud vilka bakverk..Skulle ju lätt kunna öppna bageri:))Blev såå sugen..Ska snart ha 14-års kalas så då får man ju baka de som önskas..Ytterst sällan hembakt här annars...Den där tårtan du nämnde skulle va spännande o få se o smaka...:)Kram

    2009-12-09 | 23:56:11
  • Josefine säger:

    Åhh, herrejävlar, såg inte var jag skulle skriva min kommentar....

    För det 1a så var det INTE TORRES som hade demolerat mitt pepparkakshus, utan det VAR terrorister, jag är absolut bomb säker nu (haha, vitsigt va??) Eftersom han låg uppe i vår säng och sov, grinden/gallret var för vårt sovrum....

    Så de enda jag tror har hänt är att några afghaner eller nåt var så jävla avundsjuka på mitt pepparkakshus, dom insåg att dom inte kunde ta med det helt så dom bombade skiten och tog med delar av det....

    Denna gången var alla i familjen B oskyldiga!!!!

    Kramelikram, Jossan

    2009-12-10 | 07:17:18
  • Agneta säger:

    Tackar tackar... oj vad jag sträcker på min onda rygg nu!!! Älskar er...

    2009-12-10 | 20:43:22
    Bloggadress: http://ams.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här: