Mitt I Livet...

Da´n före da´n, före da´n, före dopparedan..

Kategori: Livet från hjärtat...

Idag är det måndag den 21:e december.
Det är jäkligt mycket snö ute.
Men jag måste passa på att erkänna en sak:
Det ÄR fint med denna snön, som har förmågan att LIGGA KVAR och gnistra så fint, i en annars så urbota tråkig och mörk årstid. Det har verkligen varit skitkallt idag med -15 grader men så länge det är minusgrader så ligger ju snön kvar som ett fint, vitt och gnistrande täcke - och det gör ingenting. En skog med orörd snö som täcker alla trädens grenar, och buskar som ser ut som en "halv tårta med grädde" - är såååå vackert att se, det är nåt alldeles speciellt... men när snön blivit brun och förvandlats till ett nertrampat träsk och man bara ser ett enda virrvarr av sjuhundramiljoner fotspår, ja då är det fanimej inget fantastiskt underverk att kolla på längre!!! 

Fidde har påbörjat sitt "jullov".
Han är ledig i två veckor.
Kan vara riktigt skönt med lite extra hjälp i "himmet" nu när det börjar lacka mot jul.
Det blir knytkalas på julafton, så alla som kommer får knacka med pannan, hihi!!!
Förberedelserna är viktiga.
Listan är skriven med allt vad som brukar dukas fram på julbordet.
Klapparna är inslagna och lagda under granen.
Allt till gottebordet är (nästan) klart.
Jag skulle egentligen göra en kaka idag till julfikat, men det kom annat i vägen - som vanligt.
Igår när jag också tänkte göra den, fattades vi ETT ÄGG!!!
Så det sket sig då med.

Idag har vi fotograferat oss till tidningen, och har vi tur så ser ni oss på onsdag.
Vi ställde bilen på Scan och promenixade in till stan genom Tivoliparken.
Undrar om inte stackars fåglarna fryser inne i sina burar där i parken???
Visst kan de flyga in i ett "hus" - men den dörren står ju på vidgavel och kan inte ge nån värme precis...
Filip sov hela tiden ända tills vi kom in på K-bladet och tog upp honom från vagnen.
Då vaknade han och var jätteglad hela tiden.
Eller glad vet jag inte, han gnällde inte iallafall!!!
När vi var klara och han låg i vagnen - somnade han igen.
Han skulle bara vara med på fotograferingen haha...
  
Vi käkade kebabtallrik på Trendie innan vi fortsatte till Maxi.
Fy faaaan vad folk det var där!!!!
Wow... tänkte alla likadant på att handla i god tid???
Shit alltså...
Hanna var i lekrummet en timme sen hämtade Fidde henne.
Sen blev det shopping på ÖB.
Jag köpte en hårfön som jag velat ha sen länge.
Hanna med för den delen.
Varje gång hon tvättat håret har hon frågat varför jag inte köpt nån hårfön så hon kan torka håret.
Så nu kan hon tvätta håret på kvällen!!!

Idag när Fidde hade hämtat posten, fick Hanna ett kort från NISSE!!!
Jultomtens lilla hjälpreda
som springer runt i alla hus och kollar så att barnen är riktigt snälla så de kanske får nån julklapp av Tomten. Han brukar ju vara hos mamma o pappa, sittandes på rumpan i deras tak. Hanna brukar killa Nisse i rumpan i taket där det finns ett knaggahål. Där ser man ju Nisses vita kallingar!!!  
Gissa om Hannas ögon var stora när jag läste vad han skrivit...  

För ett tag sen fick jag en JUVELORKIDÈE av mamma o pappa och de undrade hur den kommer se ut eftersom de aldrig hört talas om en sån sort innan. Eftersom jag då kan odla fram blommor efter blommor, år efter år, så fick jag ju testa en sån. Nu har det hänt! Den blommar för fulla muggar!!! Det roliga med den är att den lilla blomman ser ut som ett kaninansikte i närbild, mohahahaha... kolla själva!!!!





Nu ska jag snart in o lägga mig för jag är sketatrött känner jag..
Fidde spelar hockey eller fotboll på X-box och Filip sover gott i soffan.


En liten intressant fråga från ett mycket smart barn:
"-Mamma...dom julklapparna som låg under granen innan... varför hade TOMTEN dom i sin säck nu???"

Kommentarer

  • Maria säger:

    Du har gröna fingrar:)) Hade vatt mysigt o komma ut til er en runda på julafton..Men vet ej när ja ska lämna barnen o sen börjar ja jobba 07 på juldagen..Du kanske vill ha besked om ja kommer el inte el ja kan titta ut om de inte blir för sent???Annars vill ja önska dig o din familj en riktigt god jul...Kram

    2009-12-22 | 21:53:24

Kommentera inlägget här: