Mitt I Livet...

Sovmorgon... en liten stund iallafall...

Kategori: Livet från hjärtat...

Jag ringde till dagis i morse och sa att Hanna skulle vara hemma idag.
Rätt skönt att fortsätta sova en stund till när man är extra trött på morgonen.
Tur att man inte jobbar och tar ledigt så här, för det hade ju aldrig gått!!
Filip ville inte sova vidare och gjorde lite knorrande "kom-och-ta-upp-mig-för-jag-är-vaken"-ljud inne från sin säng i vårt sovrum. Jag svepte en fleecefilt runt honom och la han sen på stora kudden framför Jossa. Han tog lite tid på sig idag innan han kände igen Jossa, och började sen le som bara han kan!!!



Kl 10 var vi på en däckfirma här borta för att kolla varför ratten skakar när vi kör. Har precis bytt däck och pappa balanserade däcken så gott han kunde, ändå känns det konstigt i ratten. Killen provkörde, körde in och hissade upp bilen och kollade däcken underifrån. Sen tog han av vänster framdäck och satte det på en rullstång, satte fart på däcket och då såg han att det var en stor bubbla på ett ställe som gjorde att det skakade. Han sa att det kan bero på att däcken är gamla. Så nu måste vi köpa ett däck så vi kan köra normalt igen utan att känna "det började som en skakning på vänster däck" hahaha...



Sen hemma igen gjorde jag julgodis undertiden Jossa lekte, pratade och underhöll Filip.
Hon satte honom i babysittern, tog fram leksaksmobilen o satte upp den i taket i köket. 
Han gillade antagligen att sitta upp så mycket som han gjorde för då gick blicken överallt och så började han jollra och "prata".
Julgodiset jag gjorde blev KNÄCKBRÄCK och CORNFLAKESCHOKLAD!!!
  

Ikväll ska Fidde till Malmö med sin kompis M och kolla på hockey.
Jag är alltid lite nervös när han ska dit, speciellt när det är mörkt, de har kanske lite brått, och som nu vid vintertid när det kanske snöar och är halt på vissa ställen. Oron har vuxit desto mer sen vi höll på att krocka med älgen... Jag vill alltid känna den tryggheten att Fidde sms:ar när de kommit fram till arenan och sen när de är på väg hem och inte har så långt kvar.


 

Kommentarer

  • Görel säger:

    Det där med bubblor i däcken, vet jag allt hur det känns...

    2009-12-16 | 17:11:34
    Bloggadress: http://lyckansmamma.blogg.se/
  • Maria säger:

    visst e de mysigt de snöar nu så nära jul..Hopas de får ligga kvar bara..Ja e precis likadan..Pa måste messa när han kommit fram o så..om ja vet att han e ute o far..Sen e han likadan när ja ska köra hem från han..Massa gott du gjort nu i godisväg:))Mmm..Kram

    2009-12-16 | 18:08:36

Kommentera inlägget här: