Mitt I Livet...

En upptagen tisdag och med massor av mat!!!

Kategori: Livet från hjärtat...

Idag har vi bara gjort det vi skulle få gjort.
Som tur var.
Först blev det Lidl där vi köpte Hannas favvovitlöksås.
Sen ÖB för att se om det fanns mer mumsig julmust, men den var slut så det blev en kartong med avlånga och smala ljus, en stor påse chips att ta med till vännerna på nyårsafton, en påse NOIR mörkchoklad, en påse raketer (SUPER MAX) och en rakettårta som hette TIVOLI!!!

Efter det släppte Fidde av oss i stan.
DET VAR JU REA och vi gick till HM där det var knökfullt med folk, men det blev minsann en randig tröja och en brun fleecetröja till Filip. Till Hanna hittade jag ett par ljusblå slitna jeansleggings och lila manchesterbrallor. På väg över torget träffade vi gamla grannen Vicki, sen traskade vi vidare in på KappAhl och även där blev börsen lättare. En blå mössa, ett par vantar och en skjorta med fastsydd fluga till Filip som han ska ha ovanpå en vit body och till det får han ha svarta byxor på nyårsafton.
Jag hittade en blå/silvrig scarfes till mig själv!!!




Nästa stopp blev på Systemet.
Cider med Jordgubb/Lime är absolut favvisen hos både mig o Fidde så det blev ett par flaskor där.
Jag skulle köpa en flaska skumpa och letade efter TÖRLEY men hittade fan inte den nånstans.
Jo EN enda ensam stackare såg jag som stod på en kartong bland andra flaskor!!!
Tjohoooo!!!
  
Den roffade jag åt mig på en röd sekund för den skulle jag ha!!! 

Pappa väntade på sitt jobb på oss för Hanna skulle få tillbaka sina älskade KLACKASKOR som gåttt sönder.
Det gör ju alla leksaksplastskor och så även hennes.
Men pappa hade varit snäll och limmat ihop dom så hon blev såååå glad.
Tills vi varit hemma i fem minuter och hon testat dom.
(Massa gnäll o pipande)
"-Nääääää....buhuuuuu.... DOM ÄR SÖNDER IGEN!!! Jag måste ringa morfar!!!"

 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: