Mitt I Livet...

Extra halt...

Kategori: Livet från hjärtat...

Det var skördetid och på ängarna låg det höbalar.
Drängen gick tillsammans med den unga pigan, och när dom gick förbi en höbal låg det två personer där och pippade.
"- Vad gör dom? undrade pigan som inte visste vad dom gjorde.
"- Ööö, ja dom steker fläsk!"
"- Jaså, jaha!"

De gick vidare hemåt bondgården då dom fick se ytterligare ett par som låg och pippade.
"- Vad gör dom då?" undrade pigan.
"- Ja, dom steker fläsk dom med."
"- Jaha!"
Drängen som var intresserad av pigan, frågade lite försiktigt:
"- Du, du skulle inte vilja steka lite fläsk?"
"- Jo, det skulle jag gärna, men jag har inte gjort det förut."
Drängen och pigan började på och pippa, och precis när det gick för drängen så la han av en redig brakskit.
"- Vad var det?" undrade pigan förskräckt.
"- Ehhhh.. det var stekpannan som sprack!"
"- Jaha det kunde jag ge mig attan på, för det känns som jag fått hela fettan full mä flott!"

 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: