Mitt I Livet...

Grabbkväll med x-box..

Kategori: Livet från hjärtat...

 


Igår kom Fiddes kompis M hit och hade med sig en paket till Filip med fina kläder i.
Ett par bruna manchesterbyxor och en tröja!!!
Stefan kom en stund senare och då körde jag, Hanna o Filip bort till syrran. Vi kollade på Robinson och de skulle tillaga deras kaniner som de hade i bur. En tjej tog en kanin och gick bort till en stubbe längre bort från gruppen, eftersom det fanns de som tyckte det var hemskt att slå ihjäl en kanin. De fanns de som tyckte att kanin är inte någon mat, de är bara husdjur!
Men vad fan alltså? Helt ärligt... vad tror dom att den RIKTIGA ROBINSON gjorde för att klara sig och överleva på en öde ö, utan såna lyxiga tillbehör som de har typ fiskenät, kniv, tändare, kokkärl och allt annat de har! Där var det nog inte på tal om HUR han dödade ett djur, jag tror att den var nog OM han hade turen att hitta ett djur så sket han säkerligen i det om det tog lång tid, om det var på ett humanskt sätt eller om det var vänt mot Mecka eller nåt sånt tramsigt. Ska man överleva så gör man nog vad fan som helst i en sån situation, även ifall det låter grymt att höra hur ett djur skriker när det dödas på ett "fel sätt" för att en människa ska överleva...


I morse vaknade Hanna, som sovit inne i deras spelrum med Elias, kl 7 för jag hörde hur hon ropade på Elias o frågade om han var vaken. Eric sov ute i soffan och vaknade av sin mobil som han hade ställt på alarm kl 8. 
Torres låg nere vid mina fötter och åkte nog fram o tillbaka eftersom jag hatar att ha nåt på fötterna så man inte kan röra på dom, så han har säkert inte sovit så bra i natt, den lille "Terroristen"! 
Leo sov under sängen
och blev så glad i morse när jag lockade upp honom för att gosa lite. Stackars stora Leo. Han tittar nog snett på Torres varje gång deras matte kallar upp honom...

Nu har Filip precis somnat i soffan. Fidde har varit i affären och köpt ingredienser till lussebullarna o pepparkakorna vi ska baka alldeles strax. Jag försökte ju på mig att göra ett pepparkakshus för några dagar sen men det sket sig redan när jag försökte sätta ihop väggarna med det smälta sockret. Det stelnar ju så förbannat fort och är man inte snabb nog och inte hinner sätta dit sidorna tillräckligt snabbt, så både stelnar och klumpar sig sockret som en brun och ful massa. Så nästa år ska jag inte ens köpa en sån kartong för det blir fan
inte bra...

Innan Fidde gick, frågade han om vi hade alla saker till lussebullarna. Det är väl bara att kolla i pärmen på receptet vad som behövs??? Saffran hade vi sen innan men häromdagen när jag bakade saffranstryffel så såg jag att det var nog inte den riktiga örten som var i påsen. Färgen var alldeles knallorange och sen när jag fick lite på fingret och tvättade av det, så blev vattnet - neongult!!!! Har en burk med 4 gram i som inte är pulveriserat utan det är de vanliga, mörkt vinröda och avlånga "trådarna" som man brukar se i saffranspåsar.


Nej nu är det dags för att baka lite. Baka lite till!!!

Kram på er och ta det lugnt i trafiken!!!


Kommentarer

  • Josefine säger:

    Ja, det var väldigt trevligt och mysigt!!!!

    Alltid kul att träffas och prata och snacka en massa.

    Kramis grötis.

    2009-12-21 | 19:27:50
    Bloggadress: http://ericeliasemma.blogg.se/

Kommentera inlägget här: