Mitt I Livet...

Julpyssel och ett litet dilemma!!!

Kategori: Livet från hjärtat...

I morse fick jag ett sms av en mamma till Hannas dagiskompis O som frågade om de skulle komma inom och hämta Hanna när de ändå gick till dagis. Jag tyckte det lät som en bra idé, så Hanna var påklädd och dagisredo redan kl 7.40. När de kom så var de lite sena och jag tyckte det var synd att hon skulle "springa" till dagis för att hinna i tid till frukosten som serveras kl 8, så jag körde bort tjejerna medan mamman och lille (snart) ettåringen väntade snällt här hemma.
Vi drack en kopp kaffe innan det blev dags att ha julpyssel med barnen på dagis.
Det var 5 stationer med olika pyssel.
1. Göra smällkaramell med en skumtomte inuti.
2. Sätta nejlikor i en clementin med rött band.
3. Göra en ljuslykta av barnmatsburk, lim och socker blandat med rött glitter.
4. Trä pärlor på en piprensare och forma till ett hjärta, djur eller vad man vill.
5. Sitta ner i lugn o ro och ta sig en FIKA!!!

Kompisen O och Hanna frågade om de fick leka med varann och jag sa att det gick bra.
"-Vem ska vara hos vem då?" undrade jag.
Då sa Hanna att hon ville vara hos O, men O sa att hon ville vara hos Hanna...
Hrmmm... då blev det genast ett litet dilemma och de fick själva bestämma vem som skulle hem till den andra. Hanna började först pipa lite eftersom hon tyckte att O hade varit hos oss så många gånger så det var faktiskt hennes tur att vara hos O.
Men sen hände nåt jag inte trodde skulle hända!
Hanna sa:
"- Okej då, vi kan vara hos mig... men om vi är hos mig idag igen, så får vi faktiskt vara hos dig i morgon... om vi ska leka i morgon igen O!"

Så nu leker tjejerna mamma, pappa, barn för femtielfte gången...typ.


Kommentarer

  • Agneta säger:

    Oj så klok hon är...lilla fröken! Hon kunde räkna ut det bra...

    Det var ju överraskande att hon kunde "ge" sig!!!

    Kram älskar er...

    2009-12-09 | 17:18:50
    Bloggadress: http://ams.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här: