Mitt I Livet...

Kaffe är ett måste...

Kategori: Livet från hjärtat...

Idag var det min tur att gå till dagis med Hanna och hennes kompis O så pappan lämnade och mamman kunde stanna hemma med lillebror. Istället skulle mamman hämta tjejerna. Det är skönt att man kan göra såna byten med att turas om att både lämna och hämta.

Hemma kokte jag mig en kopp kaffe, åt frukost, läste tidningen och matade Filip.
Sen somnade han i min famn och det smittade av sig för jag blev också trött och la mig i sängen
- och somnade.
Vaknade av att mamman och tjejerna knackade på dörren.
Hanna ville följa med kompisen hem, men var så sugen på att gunga en stund hos oss först!!!!!



Ikväll ska vi handla kaffe på Lidl för de hade 5 paket för 99 kr - om man handlar för 100 kr med förstås. Alltså jag tycker en sån annons är så jäkla B, att man måste köpa nåt annat först.
Är det ett "VECKANS KLIPP" så ska det väl för faan vara BILLIGT med "VECKANS KLIPP"???
Nu kostar det kaffet oss 99 kr, plus det man måste komma upp i till 100-lappen som säkert inte slutar precis innan 100 kr utan en bit över, för man hittar alltid nåt annat billigt tjafs på Lidl.
Så det där kaffet kommer kosta oss runt en 250 kr!!!!!
Är det inte för jävligt som affärerna lurar oss blåögda konsumenter - bara för att man vill ha 5 paket kaffe???

 

Kommentarer

  • Maria säger:

    Håller me..Riktigt B!!Men oftast nån hållhake när man tror man kan handla billigt..Pa sa ni frågat o sagt ja va välkommen julaftons kväll:)Tack så jättemkt för tanken..Mkt möjligt ja tittar in en stund efter lämnat barnen-Såå grym julaftons kväll utan dom iaf...Kram

    2009-12-10 | 14:15:39
  • Görel säger:

    Jo- så är det. Det är likadant med Eko- ska handla något "billigt" och VIPS 800 kr borta- alltid..

    2009-12-11 | 09:25:10
    Bloggadress: http://lyckansmamma.blogg.se/
  • Jennie säger:

    Skulle bara informera att vi köpte aldrig nåt kaffe hahaha!!!

    2009-12-11 | 10:05:52
    Bloggadress: http://smultronjennie.blogg.se/

Kommentera inlägget här: