Mitt I Livet...

Mitt i veckan...

Kategori: Livet från hjärtat...

  
I morse kom kompisen O och mötte upp Hanna när de skulle till dagis och jag hämtade dom efteråt. Hanna har inte varit så snäll och pratat snällt till varken mig eller Fidde på några dagar nu, så vi har sagt att hon får inte leka med någon kompis efter dagis denna veckan. Hon är riktigt elak och blir arg som ett bi när hon inte får som hon vill. Ibland kan hon bara ställa sig och gapskrika rätt ut och tro att det hjälper. Visst TRO kan hon göra, men effekten blir såklart tvärtemot eftersom det händer oftast när Filip sover, och plötsligt vaknar av hans syrras väldiga vredesvrål!!! 
  

Om hon frågar efter nåt och jag säger nej, kan hon tjata och gnälla om varför hon aldrig får nånting.
Speciellt när vi är i nån affär.
Helst framme vid kassorna där de finns G-O-D-I-S!!!
Visst är det synd om henne, stackar´n... hon som aaaaaldrig får nåt!!!
  
Efter bvc som var kl 13 ville Hanna att vi skulle gå en runda.
Jag sa att vi kan visst gå en runda - till apoteket (som ligger dörr i dörr nästan) hahaha!!!!
Då blev hon sur o sa:
"- Det är väl inte långt?"
Jag bara skojade och sa att Filip behöver ha alvedon om han blir sjuk o får feber.
Sen gick vi o postade julkorten och handlade lite.
Med varorna under vagnen fortsatte vi att gå en sväng.
Ibland snöade det med riktigt STORA flingor men det slutade nästan lika fort igen.
Hanna fick bestämma (ibland sa jag andra hållet) om vi skulle till höger eller vänster.
Det blev en rejäl runda och tillslut frågade Hanna om vi inte kunde gå hem för hon var trött i benen...
I en och en halv timme hade vi varit ute och gått!!!



Nu ska jag göra lite mer julgodis tänkte jag.
Fidde hade ju blivit alltför sugen på det som låg i kylen...
Hrm-hrm-hrmmm...

Nu kollar han på Aston Villa och Filip sover i soffan så då gäller det att passa på.
Hoppas julkorten kommer fram till er innan jul!!!



Kommentarer

  • Görel säger:

    Såå; söta Hanna kan ha humör!!? Hälsa henne från hon som är jäkligt aktivt!

    2009-12-16 | 09:19:49
    Bloggadress: http://lyckansmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här: