Mitt I Livet...

Nästan ett halvt dagis!!!

Kategori: Livet från hjärtat...

I morse hade Hanna sällskap till dagis med kompisen O, hennes mamma och lillebror, så jag kunde gå o sussa kudde med Filip intill mig i sängen. Och visst somnade jag om... Jag vaknade 10.20 och skulle hämta Hanna 10.50 så det var rena rama turen att jag vaknade då!!!
Efter dagis följde två kompisar med Hanna hem.
Kompisarna O och L!!!
De lekte "mamma-pappa..." nej de lekte "mamma-storasyster-bebis" ett tag och sen övergick leken till att leka fina prinsessor. Hanna hade modellen större fluffig Askungenklänning och kompisen O hade modell mindre fluffig Askungenklänning. De var sååå söta när de gick ner för trappan och hörde de viskandes:
"- Vi visar oss för din mamma!"



Vi hade köttfärsbiffar och makaroner till lunch och det blev bara över två stackars biffar av två stora paket.
Så det var tre små hungriga ungar vi bordet, nej fyra förresten, för jag fick mata Filip också undertiden!!!
Senare på eftermiddagen kom E o E också hit och lekte.
Syrran och hennes födelsedagsgris till man skulle iväg, så de kunde vara hos oss undertiden.
Filip somnade gott i babysittern som jag ställt i köket i ett ljud av nöjda, högljudda och dataspelande killar, en pågående tvättmaskin och några elefantdunsande flickor som sprang rundor på ovanvåningen!!!

Ikväll käkade vi tacos och Filip sov lugnt vidare i sin babysitter.
Jag tog en dusch, kollade lite på IDOL, Filip sov vidare...
När han sovit i 5 timmar gick jag ut och satte mig bredvid honom och viskade:
"- Ska du sova länge till där min lilla älskling????"
Då gjorde han den där "Elvisminen" med ena mungipan och smilade lite.
Började skriva på bloggen och hann skriva överskriften - då vaknade han!!!
Nu ger Fidde honom tillägg (inte välling än) och jag ska sätta igång en film till Hanna.
Sen får vi väl se om det blir (jag tror) TOVE som åker ut idag!!! 

Ha en fortsatt trevlig fredagskväll!!!


Kommentarer

  • Josefine säger:

    Hmmm, var det inte så att det var JAG som klädde granen först, och var det inte så att det var JAG som hade dessa färger förra året med....så vem är det som är härmapa?? Men det gör inget....haha

    2009-12-04 | 23:14:53

Kommentera inlägget här: