Mitt I Livet...

Pust o stööön...

Kategori: Livet från hjärtat...



Idag skulle jag posta brevet till FK om föräldrarpenning och tänkte att jag kunde posta brevet efter jag hämtat Hanna på dagis. Sagt o gjort. Eftersom brevlådan är borta vid ICA så kunde vi passa på att köpa den där lilla efterlängtade och röda kartongen med "Pepparkakshus" som Hanna tjatat efter i ett antal veckor. När vi kom till kassan la jag upp varorna; Mjölk, hjortronyoghurt till extrapris som var löjligt billigt men bra för mig, vaniljyoghurt till vanligt pris (haha), silvrigt glitterband, tidningen, minimarschmallows och två st choklad.
Då kom jag på att vi glömt titta efter pepparkakshus!!!
Hanna kom på det hemma...och blev sur.
Jävligt sur.
Med all rätt denna gången eftersom det var ju DET vi skulle köpa egentligen!!!
Men jag sa att vi får köpa ett en annan gång istället och att vi hade ändå inget godis att klistra på huset. 
  

Imorgon är det dags för alla föräldrar till barnen på dagis som kan komma, att ha JULPYSSEL med barnen. Fast det är runt den tiden då Filip brukar ha sitt andra morgonmål så då lär jag få sitta och mata honom medan Hanna pysslar... om hon nu kommer göra det eller springa rundor o kolla vad alla andra gör - lär jag få se i morgon. 

Idag är det den 8:e december och det är inte ens kallt ute!
En dag för ett tag sen var det riktigt SVINKALLT och man fick en smärre chock av att se det snöa.
Det var alldeles fruset i marken och så halt att barnen kunde åka skridskor med skorna.
Jag tror att det var säkert vädret som åkte på en släng av svininfluensan, haha. 
Men nu!!!
Nu har väl tempen legat runt en 7-8 grader, typ???
Jag har ingen termometer o kan kolla exakta graderna, men det har känts som runt det.
Ljuvliga decembermånad, I Love It Like This!!!





Kommentarer


Kommentera inlägget här: