Mitt I Livet...

Snabbaste kolan jag varit med om!!!

Kategori: Livet från hjärtat...

Ja då har första julagodiset påbörjats.
Jag tror det tog mig ca 5 min sen var det klart.
Vill ni ha receptet på snabbaste kolan???
Okidoki!!!

Först tar man en liten glasskål, ja den ska inte vara jätteliten nu men en sisådär liten o lagom.
En sked brukar vara bra att ha, så en som rymmer - nää skeden ska inte rymma iväg... men den ska fylla typ en matsked. Är det därför skedar heter MATSKED?? Okeeej.
Häll sen i 1 msk smör, 2,5 msk ljus sirap, 2 msk mjöl,
2 tsk kakao, 4 msk socker
och blanda väl.
Sätt in skålen i micron 30 sekunder.
Ta ut skålen och blanda.
In med skålen 30 sek igen.
Ta ut skålen och blanda.
Är smeten tjockflytande så häll i den i en form med bakplåtspapper eller plastfolie.
Ställ in i kylen och låt den svalna, skär sen kolan i bitar.

OBS: Följ receptet noga så du inte gör som jag gjorde och trodde jag skulle vara smart att göra dubbel sats. Jag tog dubbelt av allt förutom sirap och socker - för det glömde jag... så denna kolan lär inte vara så söt.... 
  

Och snälla, smaka på skiten först så du inte bjuder på nåt äckligt ihopkok, hahaha!!!
    

Kommentarer

  • Miss Liii / Linda säger:

    hahahaha! ska jag testa!

    2009-12-11 | 22:16:12
    Bloggadress: http://annorlinda.blogg.se/
  • Agneta säger:

    Vilket bra tips... på snabbgodis... men jag har ett som är betydligt snabbare...

    Tag fram en djup skål...öppna påsen med DUMLEKOLOR och häll i... VIPS... så är julgodiset/kolor klart... och inslaget i papper oxå!!!Kram Älskar er.

    2009-12-12 | 12:55:46
    Bloggadress: http://ams.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här: