Mitt I Livet...

Switten lackar också mot jul...

Kategori: Livet från hjärtat...

 Glitter-Text.net

Igår och idag fick jag motvilligt asa mig ut i den förbannade snön.
Igår skottade jag bort, eller nää först SOPADE jag bort snöhelvetet utanför dörren och bort till grinden. Eller nu finns det ju ingen grind där... men det HAR funnits en där innan, och från att ha sopat bort snöhelvetet dit så sopade jag ner det som gick, ner på uppfarten (fan vad det lät dumt... neruppfarten hahahaha) och sen ut med skiten på vägen. Jag kan ju tala om att mina vantar blev inte glada av behandlingen jag utförde med dom på mig igår...
Men det blev rent och fint in till huset!!!  
Vad hade hänt i morse då???
Meeen.... kyss en gnu mitt i näsborren.
ÄNNU MER SNÖ!!!

Vaddå onödigt slit och en genomsvettig Jennie för just ingenting???
Fast egentligen... Jag fick ju en jävla motionslapp frysa när jag var ute, dottern var glad över att jag gick ut överhuvudtaget, gården blev fin (ja den VAR REN OCH FIN) och lillgrabben sussade gott i sin varma vagn, så helt i onödan var det ju ändå inte!

I morse kom älskade syster hit för sista gången..... denna veckan hahaha, och Filip blev så glad som han brukar bli och log mot henne hur ofta som helst. Han är gaaanska stark i nacken för att bara vara 9 veckor!!! Ibland känns det som att man vill lägga ner hans huvud för att han ska vila sig lite. Han jollrar på som attan och man ser verkligen att han vill berätta nåt. Tänk om man hade kunnat förstå vad de menar med sitt jollrande. Det hade nog varit kul. Eller nää det hade det nog inte...

"-Men varför kommer inte hon som brukar komma med mat så fort jag börjar gnälla???"...

"- Hallåååå jag har en kissig blöööööja men det fattar inte du utan ger mig MER mat så jag måste kissa ner bodyn också snart, mycket snart och det tänker jag göra.... NUUUU...aaahhh!!!"

"-Jag gnäller för att jag har en förbannad rap som gör så ont i magen, och så tror du att det hjälper att säga till mig "Såja" och hyscha mig!"

"-Jag vill inte ligga här alldeles ensam och titta upp i nåt fult tråkigt tak...kom och ta upp mig och ge mig din värme och närhet istället...din taskfis!"

"-Okej då, hejdå då så länge... gå du... DU SOM KAN, själv ligger jag kvar här en stund till!"

  

Idag bakade jag faktiskt ingenting fast Jossa var här. Slog in några paket och la under granen. Var bara borta i affären och köpte lite saker som behövs till ett recept på en julig PEPPARKAKSCHEESECAKE som vi ska bjuda på till fikat på julafton... Lite mjölk och käkbart tilltugg till Tacosen med blev det förresten. 

Fidde är ju ledig två underbara veckor nu, så jag tänkte att nu när han är hemma - ja då kan ju jag passa på att ta mammaledigt hahahaha!!!!  


Ha en fortsatt go helg!!!


Kommentarer

  • Anonym säger:

    Haha, ja snart får du svittas igen för det ska komma 1 dm snö idag/natt!!!!

    Sååååååååååååååååååååååååååååååååååååå gööööööööööööööööööött!!!!

    Kramis is.

    2009-12-21 | 19:31:03

Kommentera inlägget här: