Mitt I Livet...

Till en älskad och saknad ängel...

Kategori: Livet från hjärtat...



Emma tog kontakt med mig 14 dagar innan hon dog.
Hur konstigt och hur underligt det än låter så gjorde hon faktiskt det.
Jag tror att det var runt den 7-8:e juli som jag vaknade av att jag hade drömt nåt konstigt.
Något konstigt och obehagligt som jag inte kunde komma på varför jag drömde en sån dröm.
Jag kom ihåg drömmen precis som att den hade hänt igår.
Alla bilder var så verkliga.
Jag drömde att jag var i en kyrka.
Det var tända ljus överallt och det spelades orgelmusik.
Inte som på en skolavslutning på sommaren eller som på ett bröllop.
Ingen sån musik, utan en mer sorglig som vid en begravning.
Jag undrade varför det spelades sorgsen musik.
Sen såg jag människorna som satt i raderna med huvudet lite hängandes neråt och på några såg det ut som att de grät. 
Vilka personerna var gick inte att beskriva, men att de grät, det såg jag.
Men varför var jag i en kyrka???
Vi kände ju ingen som var sjuk och skulle dö.
Jag vände mig mot altaret och då såg jag - en liten vit kista...
Än en gång funderade jag på varför det stod en liten vit kista i en kyrka, där jag befann mig.
Det dröjde fram till den 22:e juli då jag äntligen förstod.
Datumen då älskade lilla EMMA föddes - och dog på samma dag.
Några dagar senare kom drömmen jag haft innan, tillbaka som en påminnelse.
Eller det var nog snarare som en bekräftelse.
Då plötsligt förstod jag.
Det var Emma som "förberett" mig på detta.
Därför kunde jag inte förstå orsaken till min lustiga dröm.
Men jag fick veta varför.
Jag fick en förklaring.

Det är det inte alla som får...



EMMA... Du skulle blivit 17 månader idag...

Kommentarer

  • Josefine säger:

    Ja, det känns väldigt skumt att vi har en sån konstig förmåga. Jag har ju sagt till mamma att jag många gånger har drömt om att jag ser mamma förtvivlad och gråter, men jag har liksom aldrig fattat varför. Efter att Emma dog har jag inte drömt detta mer, den förtvivlande blicken på mamma har jag på foto då mamma och pappa håller Emma i sin famn....

    Kram, älskar dig.

    /Jossan

    2009-12-23 | 19:23:41

Kommentera inlägget här: