Mitt I Livet...

Titta det snöar, titta det snöar...

Kategori: Livet från hjärtat...

Jag har sett hur snön ser ut på Österäng, i Rinkaby, i stan och nu har jag sett hur Tollarpssnön också ser ut. Den är vit. Den är kall. Den är jävligt irriterande. Ja den ser ut som snö alltid gjort.
Hanna ville ut och leka i snöflingorna som föll i morse när klockan var runt 8 men det var lite väl i tidigaste laget tyckte jag... I eftermiddags var hon ute och kunde faktiskt göra snöbollar för det var kramsnö. Jag matade Filip och när han somnat, gick jag ut en snabbis och hade två minuters snöbollskrig med Hanna!!!
Sen blev jag blöt om fötterna för jag hade bara höstskor på mig och sen frös jag i händerna med mina tunna fingervantar, så jag försvann in igen efter jag hämtat posten. Tur var det för Filip började gny efter nappen. 
Fidde har precis sms:at att han o M var framme i Malmö nu o det var knappt någon snö där nere. Filip börjar vakna nu hör jag o han är säkert lite småhungrig efter att ha känt doften från min o Hannas kalops som värmdes i micron.

I morgon får Hanna skjuts till dagis av kompisen L och Filip kan lugnt sova vidare i sin säng.
Det hade visst varit julfest på dagis idag där TOMTEN hade delat ut varsin julklapp till barnen.
Länsförsäkringar hade sponsrat de med en julklapp - en SPÖKREFLEX!!!
Det gäller att synas i mörkret...
Jag förstår inte mig riktigt på de föräldrar som inte ser till att deras barn som går och cyklar till skolan - att de inte har nån sorts av reflex på sig??? Hur tänker de när de släpper iväg sitt barn nu när det är mörkt på morgonen? Bilarna kör inte speciellt sakta fast det är skyltat med både 30 och 50.
Sen är de flesta barnen klädda i mörka kläder som inte syns på långt håll för gående heller. 
Vissa barn som cyklar har inte ens en framlampa och så susar de fram i 150!!!
Nej Du förälder som är rädd om Ditt barn som vill att det ska synas i god tid - ge barnet en reflexväst eller nån dinglande reflex så man hinner se barnet i god tid.
Reflexer kan faktiskt rädda liv!!!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: