Mitt I Livet...

Vilken röra!

Kategori: Livet från hjärtat...

I morse gick jag upp kl 7 och gav Filip mat så han var klar tills Hannas dagiskompis O och hennes mamma kom och hämtade Hanna för att ha följe till dagis. Syrran kom en stund innan Hanna gick och vi satt och tjabbade som vanligt, innan vi försvann in i en allt för vanlig datoriserad värld.
Jag testade att ändra textstilen och klippte ut-klippte in, kopierade-klistrade in och det var en jäkla tur att syrran satt intill o höll reda på mitt klipp o klistrande på hitan o ditan, för annars vet jag inte hur det hade slutat i både kodmallen och i stilmallen!!!
Ibland var texten hur liten som helst så man hade behövt förstoringsglas för att kunna se nåt så när vad det står, och ibland var texten megabig, så bara detta jag skrivit nu - hade säkert tagit upp ett helt A4!!!

Jag fick för mig att kolla Hannas gamla kläder som låg i kassar ute i garaget och som allt annat - bara tog upp plats. Jag hittade hur många plagg som helst som Filip kan ha senare och som knappt var använt.
Det var bodys i grönt, blått, beige, brunt, joggingbyxor både gråa och bruna, tunnare blå hoodtröja, en beige och en blå vårjacka, strumpbyxor i rött, vitt och ett par i mörkgrönt/limegrönt han kan ha i vinter som långkallingar, 3 par olika skor, en oanvänd jeansjacka, strumpor m.m...
Sen sorterade jag upp alla andra övriga kläder i storlekshögar och såg att de flesta kläderna - är knappt använda. Alltså kläderna i storlek 56-104 ser ut som nya!!!
Hur fina koftor som helst från HM, Lindex, KappAhl, som jag kommer ihåg att Hanna använt kanske en gång - eller till och med inte alls...
Allt som var urtvättat och nopprigt, kastades.
Resten ska jag försöka sälja och förhoppningsvis få en peng för istället för att slänga allt - för inget!
Typ.




Kommentarer

  • Maria säger:

    Perfekt när barnen kan ärva varann...Hoppas allt väl me er..Går i ett här o snart jul ju:)Kram o tanke

    2009-12-07 | 21:52:46
  • Agneta säger:

    Ja det är bra att städa i gömmorna ibland... Man glömmer lätt vad som finns i "arkivet"... Kram älskar er.

    2009-12-08 | 10:51:23
    Bloggadress: http://ams.bloggagratis.se
  • Görel säger:

    Jag har med klistrat något. Men jag har aldrig tryckt på något "uppdatera".. Blev det "galet" så har jag börjat om.. Men det blir kanske för mycket text i Systemet.. Ska men alltid börja klistra in vid body html? Jag behöver kanske mer hjälp...Då blir det mer kaffe (här eller där.)

    2009-12-08 | 12:15:50
    Bloggadress: http://lyckansmamma.blogg.se/
  • Jennie säger:

    Görel!

    Blev det för mycket info här senast??? Hihihi...

    Visst tar det ett tag innan man kommer på vad och hur man kan göra i stilmallen och i kodmallen. Bara man har TVÅ sidor uppe så man kan spara den gamla om man lyckas strula till det allt för mycket i testmallen...

    Vi kan väl ta en liten tur till dig nästa gång så kan jag se hur det funkar att ändra på din dator live, haha!!!



    Kram!

    2009-12-08 | 21:36:40
    Bloggadress: http://smultronjennie.blogg.se/

Kommentera inlägget här: