Mitt I Livet...

Ack vad kul vi ska ha!!!

Kategori: Livet från hjärtat...

Ha ha, det var väl vitsigt för er som förstår var vi ska i morgon!!!
Vi har inte sagt nåt till Hanna än för annars hade hon väl tjatat än.
Hon var så ledsen ikväll när hon skulle lägga sig kl 20 och grät i sängen.
Jag frågade henne varför hon grät och då sa hon:
"- Jag gråter för att jag vill att det ska bli morgon....!"
Jag tror hon längtar efter den där överraskningen!!!


Hela huset har fått sig en grovrengöring idag där alla, eller två tredjedelar har hjälpt till. Jag torkade av med det goda allrengöringsmedlet "AJAX original" överallt på de ställen som går att torka av med vatten, och sist in på toan. På golvet la jag gula badrumsmattor, hängde upp gula handdukar och såklart gick badlakanen också i samma färg. Den fina lilla turkosa ljusstaken med lite spegelmosaik bytte jag ut mot en avlång ljusstake i trä. Det blev så fräscht där inne nu och samtidigt lite somrigt. Blått kändes lite väl kallt nu i den här eh... värmen som kommer då o då...
Fidde svepte runt dammsugaren och Hanna hjälpte mig att torka rent borden och fönsterkarmarna. Sen var inte det kul längre. Hon tycker det är så tråkigt när ingen vill komma hit och leka med henne, och sa att hon tycker inte om att bo i Tollarp längre. Det är kanske så under semestern när de flesta barnen är iväg??? När dagiset börjar som vanligt så kan hon leka några timmar med dom igen. Förhoppningsvis blir hon lite gladare.
 
 

Kommentarer

  • Josefine säger:

    Hmmmm, om det nu var Eric och Elias som du menade att dom inte lekte igår så kan jag tyvärr säga att dom inte ville eftersom Hanna är som hon är hemma hos er....hennes revir, hennes saker, hon bestämmer!!

    När Hanna ringde igår så sa jag att vi inte hade bestämt vad vi skulle göra eftersom jag inte ville göra henne ledsen med att säga att dom inte ville leka med henne. Fast å andra sidan är det nog bättre att hon får reda på det så hon kan känna: om jag ändrar mig kommer dom nog och leker....

    Kram kram, hoppas att ni får kul på aq-va-kul!!!!

    2009-07-16 | 12:52:41
    Bloggadress: http://ericeliasemma.blogg.se/
  • Görel säger:

    Spännande med överraskningar! Nu börjar jag längta efter att ha semester... Den 2 aug slutar jag 16.30.. 22.30 bär det iväg!!! HEJA semestern!!

    13 arbetspass till.....

    2009-07-16 | 19:13:52
    Bloggadress: http://lyckansmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här: