Mitt I Livet...

Älskade lilla Emma, grattis på 1-årsdagen!!!

Kategori: Livet från hjärtat...

Idag skulle Du fyllt 1 år...
Ett helt år har gått utan Dig...
Varför?




" Älskade Lilla Emma"
En tidig tisdagsmorgon den 22 juli
ett sms av Din mamma jag hade fått -
Det var dags att åka till förlossningen
för att fostervattnet hade gått...

På jobbet gick jag av och an i en konstig
oroskänsla, pulsen steg och jag ville bara gå -
Din mamma hade berättat nåt jag kände var fel
som ökade oron, men jag ville inte ens tänka så...

Efter nån timme fick jag samtalet som då
med en gång totalt krossade mitt hjärta -
Din pappa försökte men det brast, så det fick
bli Din mamma jag hörde med en röst av smärta...

Varför?

Det som skulle bli en sån glad, spännande
och förväntansfull upplevelse för mig denna dag -
Tyvärr blev det inte så, för på tv-skärmen syntes
det aldrig mer från Dig några fina små hjärtslag...

Varför?

Lilla älskade Emma, så efterlängtad av mig
men som inte längre får följa Dig livet ut -
En tid av sorg, undran, samtal och fina minnen
behövs innan vi kan börja leva som förut...

Varför?

Frågan vad som hände timmarna innan Du
föddes kommer jag aldrig veta eller förstå -
Sorgen och saknade efter Dig Emma
i mitt hjärta, kommer alltid att bestå...

Varför, varför, varför?

Mina tankar går till Dig när min blick
mot himlen uppåt jag svingar -
Till lilla flickan Signe Frida Emma Bondesson
den finaste flickan i himlen, med vingar..."





Kommentarer

  • Agneta säger:

    ...Du är såååå stark, Jennie... Jag har inga ord som räcker till för att beskriva mina tankar och känslor!!! kram älskar er så mycket!!!

    2009-07-22 | 16:10:33
    Bloggadress: http://www.ams.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här: