Mitt I Livet...

Blandat väder!!!

Kategori: Livet från hjärtat...

Idag körde vi till bassängerna här nere i byn, för det var strålande solsken och varmt i luften. Hanna tvekade först och sa att det var skitkallt i vattnet och satte sig i solstolen till en början. Sen blev hon svettig och hoppade i plurret. Mycket senare blev tom jag för varm och Fidde som redan doppat sig, frågade om jag inte kunde hoppa i. Jag frågade livvakten hur varmt det var i vattnet och han sa att det var 25 grader. Efter en enorm koll i poolen så det inte låg några fler utklämda icke vattenlösbara bajskorvar, så gick jag i borta vid det djupa från stegen. Jag vågar inte hoppa i nu precis...
När jag skakat av de första huttrande sekunderna och simmat en bit så var det faktiskt skönt att ligga i. 25 grader är rätt behagligt, förutom för pappa då som inte ens doppar fossingarna under 28 +...!!! 

Vi körde hem vid 14 för Fidde skulle in till jobbet och handla lite. Jag o Hanna började med Tacotillbehören undertiden. Det mulnade till och blev riktigt mörkt och rätt som det var öste det ner. Jag slängde in badlakanen som var ute - på tork, ha ha! Lika fort som regnet kom - var det över och den fina solen kom fram igen... 
Hanna gick ut och lekte med himmelsvattnet och jorden som nu blivit till geggamojja. Hon sa att hon gjorde en kladdig chokladkaka till fikat. Mmmm vad det INTE lät gott...



Nu ska vi köra till Anitha och Rune och fira lilla "guben" på hans 63-årsdag.

Happy Birthday Glitter Graphics
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: