Mitt I Livet...

En härlig dag i Tosselilla!!!

Kategori: Livet från hjärtat...

Det var ett perfekt väder vi hade idag på Tosselilla!!!
Massor med sol och några sköna svalkande moln som dök upp ibland.
Det blev en hel del karusellåkning för alla utom mig och syrran.
Hon har en tradition att inte åka nåt som går uppåt, neråt, framåt, bakåt eller snurrar!!!
  
Tror att det hade susat i kupan hos min inneboende om jag åkt nåt, så jag lät sorgligt nog bli.
Masken var en favvis hos Hanna där Fidde snällt fick följa med på mååååånga åkturer...
Tufftuff-tåget som kör en "visa-runt-tur" hann vi precis med.
Eller hann och hann...
Vi såg att det var tre minuter kvar innan det skulle köra, och jag var ju litta trötter i kröppa mi så...
Det var vi och en annan familj som åkte med den lilla rundan på hela 15 minuter.
Sen trampade Jag o Fidde trampebåt där Elias o Hanna åkte med.
Ganska jobbigt med bigga maggen i vägen så Fidde fick trampa mest.
Sist av aktiviteterna traskade vi vidare till badet!!!
Till en början skulle inte jag bada för ett tag var det nästan lite mörkt o för svalt.
Kom ju ihåg hur in i bombens kallt det brukar vara i vattnet så inget badande för mig tack!
  
Sen sprack molnen upp och solen gjorde entré.
Fidde kände med fossingen i vattnet och sa att han skulle bada!
Jag kände på det med och blev ganska förvånad över känslan.
Det var inte så kallt som vanligt!!!
Jag gick med och bytte om.
Barnen var först i som vanligt.
Ingen knall att de redan doppat sig innan en annan har börjat frysa om tårna.
Men jag gick i och tänkte att det är lika bra att doppa sig med en gång.
What a f...???
Man kunde faktiskt vara i vattnet denna gången!!!!!
Utan att frysa!!!
Det har nog ALDRIG hänt när vi varit på Tosselilla o badat.
Tjoohoooo!!!
Fasen vad kul det var att barnen och vi äldre barn kunde vara i så länge.
Som vi längtat....
Fidde o Stefan försvann ett tag bort för att roa sig på någon badattraktion.
Uppvärmning på en bänk emellanåt blev tvunget.
Dock utan korsordstidning...he he...
Sen ner i plurret igen.
Har ingen aning hur länge vi stannade där men det var länge.
När suget i mattarmen trängde på för mycket så gick vi bort till grillplatsen.
Vi fick nästan slåss om sittplatserna för det var såååå mycket folk.
Eller inte alls.
Det var vi och en familj till bara så det var bara att välja var vi ville sitta.
Påfåglarna var väldigt nyfikna och det fanns ganska många av dom.
En kom så nära mig att jag trodde den skulle våga äta ur min hand.
Men den var en fegismes.
Och riktigt kräsen var den med.
Jag kastade hemlagad pannkaka och sen kastade Hanna krispiga chips.
Den bara nosade lite förstrött och sen struttade den iväg som att det inte dög.
Stropp!!!
Fast den var himla fin...men det sa vi inte till den...
pfau2.gif

Innan vi körde hem körde vi inom "-Hos Bo Ohlsson i Tomelilla HEJ, här får du mest för pengarna!"
Men det blev en billig runda med ca 250 kronor.
Jag hittade ett träskaft med en stålborste längst fram och en vass spets vid sidan.
Gissa vad det var!!!
En ogräsrensare där man slipper sitta på huk när man pillar bort ogräs mellan plattorna!!!!!!!!
  
Jag tyckte det kunde vara praktiskt med den sån!
Får se när jag använde den om den var så bra som jag trodde...

Nu hänger öjnalocken långt ner och jag börjar se dubbbbelt, så jag ska in o lägga huvudet på kudden och fortsätta
låta ögonen vila på riktigt ända tills i morgon när solen väcker mig, eller när Hanna sitter i trappan o väntar...

 

Sussilull på er allihopa!!!!!
  

Kommentarer


Kommentera inlägget här: