Mitt I Livet...

Fest, loppis och så taxi...

Kategori: Livet från hjärtat...

Dividers Graphics

Igår var vi först på Tollarps badet och det var det varmaste vattnet hitentills vi badat i.
När matsuget satte igång käkade vi bullar och ljumma kycklingben som smälte i munnen.
Vid halv fyra gick Fidde hem för han skulle bli hämtad av Martin o Johan.
De skulle spela tennis vid sporthallen.
Sen körde syrran och familj också hem.
Jag o Hanna stannade kvar en timme till och njöt av den lilla värmen som fanns kvar.
Hanna var så trött och när hon satt o lekte med nåt i datarummet, somnade hon på magen.
Hon sov så tills killarna kom hem.
De luktade inte hallon precis och Fiddes tröja var ganska blöt...
Efter de hade fräschat upp sig med en skön dusch började vi grilla hamburgare, korv och lax.
Jag är faktiskt trött på grillat kött nu och var sugen på fisk istället.
Blandade strips och en krispig sallad hade vi till.
Fidde sa att han kunde ringa till Stefan och fråga om han också ville komma o spela X-box.
Johan hade tagit med sig en extra apparat.
Jag sa till Fidde att jag tror inte att Stefan vill, men du kan ju ringa och höra om han ångrar sig!
Sen ringde Stefan och frågade om vi hade en extra säng att låna ut.
Jossa hade slängt ut honom!!!
Mmm... eller huuuuur!!!
  
Sen hörde jag ett gapflabb i bakgrunden och Jossa sa:
" - Ha ha ha, men fan vad du är löjliiiiig, ha ha ha!"
Fidde hade behövt tjata på honom om han kunde komma o spela med dom.
Men han var tveksam och hade sagt nej först.
Eller också inte, ha ha ha... han ringde och frågade glatt om han fick sova över!!!!!
Så kunde jag o Hanna sova över hos dom. 
Vi skulle bara äta först.

Hanna blev jätteglad och ville börja packa sin väska meddetsamma.
Vi köpte med oss chips, jordnötsringar och läsk.
Barnen lekte jättebra med varandra och stack in till Maja o Julia ett tag.
Jag o syrran satt och snackade i deras uterum för det var så varmt inne.
Klockan närmade sig midnatt och då säger Hanna att hon vill borsta tänderna.
Jossa förberedde barnens mysiga sovplats på golvet med madrasser, kuddar o täcke.
Jag tror de somnade halv ett för då var det tyst!!!!!!!
Den natten var den äckligaste jag varit med om på länge.
Det var så varmt och kvavt så det liknade tropisk värme.
Leo som sov under vår säng, flämtade fort och tyckte nog det var jobbigt.
Torres den lilla smygaren, försökte lägga sig uppe vid mitt huvud flera gånger.
Rätt som det var så kände jag hur han slickade på min lilltå!!!!
Ööööööööööööörkkkkk!!!!!
  
Sen gav han mig en blick som jag uppfattade som stöddig.
Efter den blicken klev han över till Jossa och la sig där istället.
Klockan 04.08 pep min mobil.
Det var Fidde som skrev att det var fint väder och att han o Stefan skulle lägga sig nu!!!!
Det var ju lite synd att inte Martin, Johan och Stefan gillar spela X-box, ha ha!!!!

På morgonen bestämde vi att vi skulle köra hem till oss o käka frukost där.
Jossa sa att dom hade ingenting hemma ändå...
 
Kanske kan vara bra att fråga om vi får sova hos dom när vi har tomt i kylen, he he... 


Usch hela dagen idag har det regnat, regnat och regnat.
Eftersom Fidde festade igår och schpriten inte hade förschvunnit richktigt så satte han sig på passascherarsätet och sa att det var nog schäkrascht att jag körrrde idag så här dagen efter en blöt fest!!!!
Körde in till ÖB och hämtade de två stolarna till vårt möblemang vi inte fick förra gången.
Vem träffade vi inte där om syrran!!!!!
Vi vet... vi kan inte vara utan varandra ha ha!!!

  

Det var barnloppis i Tivoliparken idag så vi tog en sväng där med.
Jag köpte tre pussel med 1000 bitar i för 20 kronor!!!
Billigt och bra.
Hanna hittade ett pussel och en sak till hennes älskade docka Ida för 30 kronor.
Fast det regnade ville Hanna gå en runda inne på Tivolit.
Hon tjatade om hon fick åka den o den o den karusellen.
Tydligen fick hon inte nog på Tosselilla i torsdags.
Men vi sa att vi åker hellre in en dag det är fint väder istället och åker nåt.

159.gif

I morgon ska vi hämta mamma o pappa som kommer hem från semestern.
Jossa och familjen ville också följa med och överraska dom.
De skulle mellanlanda i Göteborg först och sen åka vidare till Malmö.
Tråkigt att flyga förbi Malmö när de ändå ska dit sen...
  
Vi tror inte dom är klara förrän vid ca 12.30 innan de fått väskor och sånt.
Pappa har alltid sån otur att han får vänta på sin resväska sist av alla.
Det har varit så varje gång vi har varit med iallafall.
Hoppas han får sin först denna gången!!!

4a.gif
  

Ha en fortsatt trevlig dag som denna....

Sunday Glitter Graphics

Kram från mig!!!!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: