Mitt I Livet...

Första dagen på ett nytt dagis...

Kategori: Livet från hjärtat...

Jag hade ställt mobilen på 07.30 för att vi skulle gå upp då och äta frulle i god tid innan det var dags att gå till dagis med Hanna. Klockan ringde, men jag stängde av den. Tre gånger!!! Fjärde gången när jag vaknade utan alarmet var klockan 08.38!!! Uops, upp snabbt, på med kläder och fram med lite mackor. Vi cyklade till dagiset idag och Hanna var jätteglad för hon har tjatat om att få cykla till dagis ända sen vi bodde i stan så nu fick hon äntligen göra det. Vi struntade i att vi var lite sena för det var inte så viktigt idag, huvudsaken att vi kom dit. Nu kan hon äntligen leka med kompisar några timmar tre dagar i veckan, och kanske lära känna nya barn som bor i närheten.

Jag tog bilen och körde in till stan. Hittade fina blommortorget, en tunika och svarta legginsHM, körde ut till en djuraffär och hittade nåt (förhoppningsvis) gott till doggisarna, en sväng in på Rusta och handlade lite där med...
Sen hem igen. Ska snart hämta Hanna för klockan börjar närma sig 14. Undrar om hon har berättat för kompisarna att vi ska till ALV i aug och om det är någon som varit där och berättat vad som finns o vad man kan göra???

Ikväll ska vi till Maria Magdalena marknaden i Åhus och snoka rundor.

Men man skulle behöva käka nåt mumsigt först...
Nån som har nåt gott förslag på en god middag?
Förutom att GRILLA!!!

Ha en skön dag!!!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: