Mitt I Livet...

Gräset är grönare på andra sidan...

Kategori: Livet från hjärtat...

Hanna och jag cyklar till dagis varje gång hon ska dit nu.
Hon tycker det är jätteroligt och vill alltid cykla först.
Idag var en av de där lite sämre dagarna då hon grät.
Några krokodiltårar föll på kinderna när jag skulle gå.
Men jag vet att det går över nån minut efter jag kommit hem.

Idag har min kreativitet varit på helvarv!!!
Jag har gjort fint vid Hannas geggamojjaplats och satt dit två stolar och ett bord.
Sen började jag finklippa häcken med den lilla grenavbitaren.
När halva var klar pallade jag inte fortsätta utan tog en paus.
För att se gräset på baksidan som behövdes klippas.
Hämtade Hanna och sen drog jag fram gräsklipparen.
Gräset är alltid grönare på andra sidan, sägs det, och det är sant också!!!
Gräset på vår baksida är både grönare och växer bättre.
Solen torkar gräset på framsidan mycket mer än där bak.
Men nåt är sannerligen på tok med vår klippare...
Fast jag klipper på det högsta när gräset är väldigt högt, så låter motorn inte så bra.
Den ska låta så här, typ, vrrrroooooooooooooooooooooom alltså hela tiden.
Men vår låter inte riktigt så.
Mer som vrrroom... vrrroooom....vrrrooom... vrrooom...
Och jag vet att den inte ska göra så.
Kör jag sen där det redan är klippt så låter set inte likadant längre.
Jag och motorer går inte så bra ihop märker jag...

Jag blev klar med gräset iallafall och sen gick jag in och fixade middag.
Fläskfilé med ris!
Jag skriver inte kokt ris som det står i kokböckerna.
"Serveras gärna med kokt ris till.."
Vem och hur serverar man ris annars???

Senare på kvällen fortsatte jag med att klippa häcken.
Grannen längre bort kom cyklandes förbi och sa skrattande:
"- Det är inte lönt!!!"
Vaddå inte lönt???
Klart att det är, jag vill ju få häcken fin och äger ingen elektrisk häckasax.
Man tager vad man haver...
Efter kanske 20 minuter kommer hom hem igen och jag hör hur hon skrattar igen:
"- Har du inte gett upp än?"
Varför skulle jag ge upp???
Hade jag gett upp så hade ju inte häcken blivit klar idag!
Jag tycker ju om att vara i trädgården och pula med olika saker.
Fidde kom ut för att hjälpa mig att samla upp de avklippta grenarna.
Det gjorde grannflickans mamma med, med en stor häckasax i handen.
Hon tittade på mig sen sa hon:
"-Du kan låna denna tills du är klar... det ser ut att ta lång tid att klippa för hand!"
Ha ha ha ha ha ha!!!!!
Grannarna är rätt snälla här i byn!!!

   

Kommentarer


Kommentera inlägget här: