Mitt I Livet...

Grått och trist är det visst!!!

Kategori: Livet från hjärtat...

druppels_gldblauw.gifdruppels_gldblauw.gifdruppels_gldblauw.gif
I förrgår stod det i Aftonbladet att det skulle regna hela veckan framöver.
Hur kul är det på en skala från ett till tio???
Ehhhh, typ inte alls.
Men bönderna lär väl ÄLSKA regnet!!!

19.gif 20.gif18.gif
Och alla andra som längtar efter det till blommorna och gräset.
Visst det ÄR bra för gräset.
Det växer så det knakar på fem röda.
Och OGRÄSET...
Det enda ogräset jag tycker kan vara fint - är en äng av maskrosor...
Vallmo
är också superfint... fast jag vet inte om det räknas in i ogräset?
Lite osäker men vågar på mig en gissning.
Det är ju inte så att man planterar vallmo längs vägrenen och på åkrarna.
Så jag tror ändå att det är ett slags ogräs...

  

Kommentarer

  • Agneta säger:

    Alldeles rätt.. vallmon är ett OGRÄS... man ack så vacker! "Ogräsblommor" är ofta vackra, tänk på klöver, styvmorsviol, tussilago, tusenskönor, hundkex, oxtunga, smörblomma mm. Ja listan kan bli flera hundra meter lång... men egentligen är de ju inte OGRÄS... utan VILDA VÄXTER!!!kram älskar er.

    2009-07-20 | 21:10:14
    Bloggadress: http://www.ams.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här: