Mitt I Livet...

Kanske den första kärleken på gång???

Kategori: Livet från hjärtat...

I morse lämnade jag Hanna på dagis och det var lite tårar idag med som de flesta dagarna. Hon hade Ida med sig för att ha henne med in på vilan. När jag kom hem satte jag mig vid datorn och tjabbade på msn med syrran. Efter ett tag kände jag att jag behövde resa mig och göra lite nytta här hemma, men visste inte vad. Satte igång en maskin tvätt, hängde upp två par gardiner i uterummet  varav ett par suttit i v-rummet, sen la jag en matta under matbordet i uterummet med, stekte köttfärs och blandade i tacokrydda, gjorde ett pajskal, hämtade Hanna (en fröken sa att hon har hittat en kompis, L, på dagiset och de leker väldigt bra ihop. Idag vid matbordet hade de pussat varandra och fortsatt lekt efter maten... När vi skulle gå ut genom grinden kom han springandes och sa hejdå, och gav Hanna en puss igen... Åh vad det var gulligt att se dom!!!)
  

Sen när vi var hemma igen la jag i köttfärsen i pajskalet blandat med paprika o majs och satte in i ugnen. Det luktade såå gott när den var klar!!! 
Vi får (tyvärr) ha tacopajen i morgon istället, för ikväll skulle Martin komma hit och kolla på fotboll med Fidde som bjudit hit honom på grillat. Så ikväll blir det flintastek, karré och klyftpotatis. Kan ju vara gott...

Kommentarer

  • Görel säger:

    Flinta och karre´ är ALDRIG fel!!

    2009-07-30 | 17:35:02
    Bloggadress: http://lyckansmamma.blogg.se/
  • Agneta säger:

    Det är härligt när barn "blir kära"...och det ska man ta på allvar, inte skoja bort eller skämta om!!!

    Du har ju hunnit med en hel del idag och pajen är säkert lika god imorgon...

    Kram älskar er!!!

    2009-07-30 | 21:05:32
    Bloggadress: http://www.ams.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här: