Mitt I Livet...

Mystiskt smygande i huset...

Kategori: Livet från hjärtat...

Hanna låg och sov i sitt rum igårkväll undertiden jag o Fidde kollade på Prison Break.
Detta avsnittet var ganksa spännande och vi ville inte missa nånting.
Efter 4 irriterande reklampauser tänkte jag gå o borsta mina tänder.
Skulle först ut i köket o göra nåt (som jag dessvärre glömt nu).
Precis när jag ska ta första steget in i köket - ser jag en svart skugga!!!
Skuggan rör sig nere vid kylskåpet och jag säger chockat ett sånt där "oh" fast inåt samtidigt som jag blir lite rädd...
Jag blev faktiskt så rädd att jag backade in i hallen och stängde till dörren o sa till Fidde att det är nåt i köket!!!
Han gick dit och sa också lite sådär försiktigt "-Hallåå?"
Då hör vi - ett jamande. 
Vi hade fått besök av en KATT.
Den sprang in i vårt sovrum och gömde sig nånstans men Fidde lockade ut den och då gick den mot trappan.
Ful som stryk var den när den visade sig i lampskenet.
Herregud vad rädd jag blev när man plötsligt såg en katt i huset, som dessutom inte sa ett enda knyst förrän jag var nästan intill den.
Jäkla djur till att skrämmas sådär.
Inte så konstigt att jag hatar katter när man inte kan lita på dom.
Tur jag har allergi ändå...

Kommentarer


Kommentera inlägget här: