Mitt I Livet...

Sau gött vi kan hau det hajr himma najr som helst!!!

Kategori: Livet från hjärtat...

I morse när vi ätit frulle så blev vi sugna på att köra till stranden för det var varmt och soligt ute.
Hann precis skriva ett sms där det bara stod "Hej, vill ni följa med..." sen fick jag ett sms från syrran.
De skulle också till stranden och så hann hon före att fråga... komiskt!!!
Så kan det vara när man tänker likadant.
Vi körde till Kronoskogen - MEN FY FAAAAAN vad där var ALGER i vattnet!!!!!!!!!
Vattnet var rent bajsbrunt av algblomningen så det blev minsann inget solandes där.
Åkte vidare till Friseboda o där stannade vi ett tag innan remsan av alger kom in till strandkanten.
Lite tråkigt för kidsen när det var så varmt i början...
Senare hörde vi hur det mullrade och då körde vi hemåt.
Jag sa til Fidde "-Där borta regnar det nog ganska rejält!" och då såg man hur mörkt det var.
Rätt som det var började det blixtra och sen regnade det.
  
Det regnade MYCKET!!!!!
I Tollarp hade det nog inte regnat för det var torra vägar, men sen började det här med.

Efter vi duschat så körde vi till ÖB och köpte oss en POOL och ett startset med tillbehör!!!!!!!!!!
Äntligen!!!!
  
Hanna blev överlycklig och ville bada när vi kom hem - sa hon.
Vi köpte ett överdrag inne på Rusta för det fanns inte på ÖB.
En sväng till Maxi behövdes för att göra av med lite mer än 700 kr...
Lika bra att passa på att ta det man behöver och vet att man ska ha.
Visst slinler det alltid ner nåt extra man inte tänkt ta från början.
Men det hade säkert köpts en annan dag ändå!!!

I morgon ska vi och syrrans familj till TOSSELILLA!!!
Undertiden jag stekte 11 pannkakor så satte Fidde igång vårt nya bredbandssystem.
Nu funkar datorn snabbare och vi kan se på teven där nere med fler kanaler.
Innan kunde vi bara se 1:an, 2:an. 4:an och 6:an... Kul... NOT!!!
Korv, bröd, ketchup och senap
ska vi ta med för man får låna grillkol och tändvätska där.
Sen blir det bananer, chokladmuffins, pannkakor och saft också att asa på.
Badväskan lär väl öppnas om vädret tillåter...
Tur man kan låna vagnar.
JAG ska INTE dra den iallafall, det kommer bli astungt.

Just nu är det ganska behagligt i huset.
Innan var det klibbigt, äckligt, jobbigt, svettigt, och ingen luft.
Jo luft hade vi såklart... men jag menar att det var ingen sån där genomströmning.
Eller vad kallar man det för???
.... Ehh...
Meeeen vad faaan???
  
Totalt hjärnsläpp råder just nu i skallen...
Ursäkta.
VENTILATION heter det ju!!!!!
Det var totalt noll ventilation och jag får panik när man inte kan vädra.
Men nu är klockan 23.16 och det börjar bli en nice "kylig" känsla när mörkret träder fram.

Dags att borsta gaddarna och slå en drill i porslinsguden sen krypa ner i sängen...
Visst tusan, jag måste hutta i täcket i påslakanet först för det glömde jag innan.
Har bytt i sängen i morse men pallade inta ta resten.

Tja!!!
  

Kommentarer


Kommentera inlägget här: