Mitt I Livet...

Fint ute och fint inne...

Kategori: Livet från hjärtat...

  heart7.gif

Det blev ingen picknick i Floraparken idag så det får bli en annan dag istället.
Jag kände för att rensa lite ogräs i rabatten på framsidan och använde inflyttningssakerna vi fick av Pa och Maria. Det var superenkelt att få upp allt grönt skit med spaden som inte skulle vara i jorden. Hanna hjälpte till en stund men sen kom det för mycket jord i gräsmattan så hon gick och lekte med geggamojja. Jag plockade bort lite av det gamla tegelbruket som låg i mullbarken invid husväggen och det blev lite renare denna gången. Pallar inte ta varenda liten bit utan det får bli de större. Sen klippte jag gräsmattan utan uppsamlaren, för jag orkar inte gå och tömma den och den blir full så ofta. Vi klipper inte så ofta som vi borde nu under sommaren, men minst en gång i veckan ska det bli framöver iallafall. Det gör inte så mycket om man låter gräsklippet ligga kvar, men visst ser det snyggare ut utan löst gräs i långa rader...

Sen rensade jag bort stora stenar, lite mörkgrön mossa och nårga störande grästuvor mellan plattorna utanför uterummet så nu ser det fint ut där med. Gråsuggorna och tvestjärtarna blev nog lite siggiga när de inte fick gömma sig under stenarna längre så de sprang undan fort som attan och försökte få nytt gömställe inne under husfasaden. Jag tänkte spola av gräsklipparen eftersom den var full av gräs men visste inte om man kan spruta på hela. Vissa delar är kanske extra känsliga så jag väntade en stund. Plötsligt fick jag rusa ut i ÖSREGNET och köra in klipparen i skjulet. Det bara kom fort som fasen utan nån förvarning. När jag kom in i huset märkte jag att det var inte så bra att springa...
Jag fick skitont i nedre delen av magen, precis som kramp, och så fick jag lägga mig ner en stund. Som tur var släppte det senare.
  
Regnet avtog och jag satte igång grillen. Det blev grillad korv med alla tillbehör och idag testade jag även att ha Hamburgardressing till, och det var en riktig höjdare!!! Efteråt grillade jag o Hanna marschmallows som vi alltid brukar göra om vi grillar nåt.

Nu har vi sett en rolig barnfilm med Hanna, som handlade om två barn som tog hand om några hundar som kom till ett häftigt hundpensionat. Vi åt isglass, tuggade godis, Hanna fick några chips och så drack vi Pepsi till. Nu ligger hon i sin säng och antingen ligger hon och läser i någon av sina böcker, eller också har hon redan somnat, för det låter inte så mycket där uppifrån...

kussen29.gif                     

Kommentarer


Kommentera inlägget här: