Mitt I Livet...

Sista semesterdagen detta året...

Kategori: Livet från hjärtat...

Dividers Graphics


En underbart varm sol som glittrar på vågornas yta
och ett glasklart vatten med 26 grader...
Vilken fantastisk dag Fidde och vi fick på hans sista semesterdag!!!
I Kronoskogen tillbringade vi, Anitha, Jossa och barnen några sköna timmar idag.
Det var så varmt i vattnet att man kunde ligga i och simma...


På hemvägen sa Hanna till Anitha:
"- Farmor... hör du dåligt eller?"
"- Ja, det gör jag!"
"- Är det för att du är en gammal tant?"
  


Hanna stannade en stund och lekte hemma hos Eric o Elias efter badet.
De hade kollat på film och så hade Jossa lekt frisör med Hanna.
Sen kom allihop hit och käkade grillat kött, strips o sallad.
Det sköljdes ner med öl, cider, läsk o vatten. 
Barnen ville bada i vår pool och de lekte med bollar,
klättrade upp o ner för att hämta bollarna när de flög över poolkanten,
och det var ingen tvekan om att de tyckte om att hämta tillbaka dom.
Jag o Jossa grillade marschmallows över den heta glöden och det är ju bara sååååå gott.
  
Hanna stötte i en av de där plopparna till reningsslangarna och fick ont i ryggen.
Jag skulle byta ut dom mot de andra man egentligen ska ha när man badar.
Eric kastar en väl vattenfylld skumgummiboll rätt ner i vattnet mot Hanna så det stänkte på mig.
Tillslut var jag så blöt undertiden jag bytte plopparna -
jag klev i poolen med mina blöta kläder!!!!!
Gissa om de blev förvånade?????
 
Och glada såklart!!! 
Ja vaddå då?... jag var ju redan så blöt så...
Jag låtsades leka en sån där "utomjording" med huckle
och sånt där svettigt gammalt sjalstyg.
Men nu så här efteråt kan jag säga att det kändes ganska äckligt
när man tänker på att så gör dom alltid...
 
Lite kortspel och några värmeljus sen hade vi det mysigt i uterummet tills kl 23.
Då somnade Hanna i Fiddes knä och det blev
tajm för Bondessons att dra sig hemåt.

Nu ska jag och Fidde snart kolla på en film.
Mmm jag vet att uret visar 23.52...
Men vi är inte trötta riktigt än och vad är värre än att ligga i sin säng 
gloendes i mörkret och fundera på när man kommer somna???
Eh vad kan jag nu göra då för att bli trött?
Städa lite?
Nej det skramlar för mycket.
Lägga pussel?
Nej inte så här sent.
Diska undan?
Glöm tanken.
Läsa bok?
Har ingen.
Kolla på tv?
Finns inget bra nu.
 Gå in o lägga mig igen?
Nej då är det skönare att somna till en film.
Vet inte vilken det blir, hoppas inte på en skräckis iallafall...


Kommentarer

  • maria säger:

    tiden går alldeles för fort..alltid..o ännu fortare när man har sem...Vilken supernice dag ni hade:))Snart haft en veckas sem här...som sagt går de alldeles för fort..Take care..kram

    2009-07-18 | 15:37:11

Kommentera inlägget här: