Mitt I Livet...

"-Sommar, sommar och sol, havet o vinden...

Kategori: Livet från hjärtat...

...och doft av kaprifol!!!"
Ja den sången kunde jag utantill för många år sen och det blev en melodi som brändes fast i huvudet hur mycket jag än försökte nynna på andra låtar. Men icke sa Nicke. Den sitter som gjuten än men på ett sätt gör det inget för ärligt talat så är det en ganska somrig melodi. Sen har vi ju den absoluta sommarfavoriten som ändå är sååå tråkig men som man inte kan sluta att sjunga några rader på ändå. Jag menar Gyllene Tiders "Sommartider". Hur tråkig den än är så kommer jag på mig själv att gå o lalla på den då o då...

Vad har hänt idag då???
I morse var det ganska blåsigt och mulet ute så det var ju inget strandväder precis.
Messade syrran o frågade vad dom skulle göra men de kunde inte heller komma på nåt.
Senare ringde Elias o undrade om vi ville följa med till bassängerna här i byn o bada.
Viiiiiisst, men de öppnade inte förrän kl 13 och det var ju ett tag tills dess.
Hanna blev för ivrig och gick med Fidde till affären och handlade frallebullar att ha med oss.
Det var varmare i vattnet denna gången och vi badade många gånger.
Solen sken med sina värmande strålar och man ser en stor skillnad på hudfärgen.

Syrran och familj skulle till Åhus och spela minigolf senare men vi pallade inte hänga med.
Körde hem och duschade, Fidde ringde till Pa och frågade om han o Sofie ville komma hit.
Vi grillade korv och flintastek, hade potatisklyftor, sallad och dressing till.
Mumsigt mumsigt...

I morgon ska jag köra till stan till mvc för att lämna tre rör med mitt "konstiga" blod.
Hoppas det ger bättre resultat så jag slipper göra det fler gånger!!!
JAG HATAR ATT TA BLODPROV!!!!!

Ha en fortsatt skön måndagskväll.
Kramisar!!!

   

Kommentarer

  • Maria säger:

    Hoppas gick bra på Mvc..så du slipper genomlida de mer.....En klar favorit o sommarlåt här e Gå o fiska me Gyllene...Men de har många sommar favvisar...Sköt om er i värmen...Kram

    2009-06-30 | 10:23:03
  • Josefine säger:

    Det bidde ju ingen golf igår, utan vi tog det idag istället, det var ganska skönt för det var bara vi på hela banan....

    Haha, när vi var på bana 10 så hörde vi hur det började döna som fan, jag ser att det kommer 2 stridsflygplan i luften, rätt som det var skriker Eric som tusan....han såg inte att det var planen, han blev så rädd att han ramlade omkull, stackaren!!

    Hjärtat slog i 190....

    Kramis

    2009-06-30 | 22:36:27

Kommentera inlägget här: