Mitt I Livet...

Jag är inte avundsjuk iallafall och det står jag för!!

Kategori: Livet från hjärtat...

1.gif

I förmiddags bestämde vi oss för att åka till Kronoskogen och bada med syrran o fam.
Ja vi hänger ganska mycket ihop nu för tiden och det är kul när man trivs så bra tillsammans.
Våra män umgås med kärleksfullt korsordslösande tätt ihopsittandes och småpratar... tuttinuttit, hi hi...
Eller kollar de på sport eller spelar  X-box med nån starkare törstsläckande dryck hos oss tills timmen är sen...
Jag o syrran snackar mest tjejsnack, ibland kan det slinka in lite skitsnack med, som rör allt mellan himmel och jord...
Barnen leker med det dom hittar på eller så småkivas de som barn brukar göra, tetas, skvallrar, gråter, skrattar.
Tänk vad kul det måste vara för Hanna att ha sina allra bästa vänner - sina älskade kusiner, så nära...!!! 

6.gif10.gif

Iallafall om jag nu ska komma till det jag tänkte från början.
När vi låg där på stranden idag i gassande solsken och barnen var i vattnet nästan hela tiden, så tänkte jag på en sak, att det måste vara superhärligt för mamma o pappa som är på semester i Tunisien just nu och har en hel vecka kvar. Men ändå är jag inte avundsjuk.
Vi har så underbart väder här hemma, vi åker till stranden eller en bassäng varje dag och har varmt och vackert väder, vi kan vara ute till sent på kvällen och hitta på en massa saker. Så det enda som fattas för att jag skulle kunna bli avis och längta till nu utomlands, är nog att man kan gå på de där mysiga affärsgatorna i stadsmyllret och känna de äckliga dofterna av utländsk svett, deras komiska trick för att lura på oss vattniga parfymer och deras lustiga språk som ingen svensk förstår...
Hellre en resa i slutet av augusti eller i september som vi gjorde i fjol.
När resorna är billigare, turisterna är färre och man längtar efter mer bad och gassande sol!!!

zon.gif

Kommentarer


Kommentera inlägget här: