Mitt I Livet...

Livet e en fest....

Kategori: Livet från hjärtat...

Thankiu

Tack mamma o pappa
för en trevlig midsommaraftonfest igår, med både god mat och dricka.
Tacopajen var ju SUPERGOD!!!!!!!
Ljusstakarna var jättefina med de skarpa färgerna...


Vaknade i morse kl 04.30 av en konstig dröm och sen vaknade Hanna till o frågade om hon fick sova hos oss. Men hon får inte komma ner förrän runt 08 eftersom hon tar sån stor plats i vår säng, hon brer ut sig så himla mycket så det blir lite jobbigt till slut att ha hennes ben och armar överallt. Jag sa till henne att hon fick sova några timmar till i sin egen säng och så kunde hon komma ner senare. När han vaknade nästa gång var klockan kvart i åtta och det tyckte jag var helt okej eftersom hon har inte protesterat en enda gång när jag sagt att hon får vänta med att komma ner, sen vi flyttade hit...

Har varit hos Anitha o Rune på ett "Välkommen hem igen - besök" från deras vecka på Kreta.
Anitha var brun som ett pepparkaka, men det räcker att hon visar sig för solen här hemma, så får hon färg...
Vi fick kaffe och några kakor men jag pallade inte käka nåt för vi åt frulle precis innan vi körde dit.
Visade ju vår nya bil för dom och som de tyckte var jättefin.
Gott om utrymme och sköna säten.

Senare idag ska vi till Jossa på 30-årskalas och grillfest, och som vanligt tror jag att det kommer bli en supersmaskig meny med både god mat och dryck. Hanna tror vi ska äta chips till mat, men det ska vi inte göra, he he...
Så fort Hanna vaknade så sa hon att idag skulle vi hem till Jossa!!!

Har börjat tvätta en maskin nu och hoppas den är klar innan vi ska köra.
Trist med en sölig maskin, men vi ska byta till vår egen som bara tar en timme...
Fidde håller på att slå sönder kartonger i garaget som vi ska försöka slänga i nästa vecka på tippen.
Vi har fått sååå mycket skit i garaget efter inflyttningen med tomkartonger och allt man vet att man inte använder.
Hade ju varit praktiskt att få in BILEN i garaget istället för att ha en massa skräp där!!!

Från det ena till nåt annat del 1!!!
Jag målade ju tvättstugan igår och det blev såå fint där med rosa garderober o skåp...
Sätter in bilder snart så får Ni se.


Del 2!!!
På måndag åker mamma o pappa till Tunisien och jag kom plötsligt på en sak!!!!!
JAG HAR TOTALT GLÖMT BORT ATT SKRIVA ETT RIM TILL DOM......
Det traditionella rimkortet hade totalt varit utsuddat från skallen.
Inte haft en enda tanke på det även ifall de sagt att de hade beställt resa...
Sa det till mamma igår när jag noppade hennes ögonbryn inför resan och trodde att det inte skulle göra nåt eftersom vi haft lite krångel med datorn och sånt sen vi flyttade hit. Har inget snabbt bredband så sidorna tar liiiiite väl lång tid på sig att komma fram och det är så jäkla irriterande att sitta o vänta. Men det gick inte att komma med några undanflykter. Det var bara till att sätta sig ner och skriva ett för de MÅSTE bara ha ett att läsa en timme efter start när de sitter i planet!!!
Vad fan skulle jag skriva om då?
  
Hade ingen aning om vad detta skulle handla om.
Visste bara att de skulle till Sousse i Tunisien.
Men som vanligt fick jag hitta på nåt snabbt o enkelt.
OCH JAG BLEV FÄRDIG!!!!!
De ska få det idag hos Jossa.
Om skrivaren funkar vill säga, annars får jag skriva för hand... pust...

  

Kommentarer

  • görel säger:

    Tror du haft det skojigt och roligt!

    Hoppas att Tollarp haft det riktigt soligt..

    Nöjda och glada..

    Det ska man vara..

    Snart så är det ju åter jul..

    Det låter väl inte så jäkla kul?

    Men då är ni icke tre utan fyra...

    Julklapparna blir då attans så dyra???

    Njut av din mage så jättestor!

    Ur den det kommer kanske till Hanna en bror?

    Jag tror dock på en liten tjej...

    Vad det blir, det är en annan grej!!!!

    2009-06-20 | 22:24:40
    Bloggadress: http://lyckansmamma.blogg.se/
  • Jennie säger:

    Ha ha du är för rolig Görel!!!!! Du är ju också duktig på att få ihop ett bra rim...

    Hoppas Ni haft en trevlig midsommarhelg med god mat och dricka!!!



    Kramilikramis...

    2009-06-21 | 11:42:12

Kommentera inlägget här: