Mitt I Livet...

Nästsista jobbedagen...

Kategori: Livet från hjärtat...

Ja då menar jag inte för mig utan för mannen som ser fram emot en 4 veckors lång o härlig semester.
Då kan vi bara hoppas på att solguden håller sig framme på dagen, och så kan regnguden komma på natten.
Tyvärr så tror jag inte att det blir så fint väder eftersom under andra semestrar så har mer än hälften varit dåligt.
För vara riktigt säker på att man ska få en underbart skön och varm semestersol, så skulle man bokat en resa där man är garanterad sol och minst 30 grader varje dag under en tvåveckorsresa, eller tom tre veckor...
Men det lär det inte bli för vår del på ett tag framöver.
Jag har alltid sagt att jag vill inte åka på en resa med barn under 3 år där man måste ha med blöjor, (barnmat), och behöva springa häcken av sig för att hela tiden hålla koll på varenda litet steg den lilla schatten gör för något.
Då får man ju ingen semester själv och det är väl därför man åker iväg, för att kunna slappna av...
Visst håller man ett eller ibland båda ögonen på barnen, men det blir i en helt annan utsträckning när de är lite äldre.
Oj vad jag halkade in på semester nu...

  

Vad har vi annars gjort idag, jag o Hanna???
Jag har varit o klippt mig. Inte lika kort som Hanna utan bara topparna och så lite uppklippt.
Sen frågade jag tjejen som klippte mig om hon kunde kolla över Hannas hår för jag tyckte att hon som klippte henne igår hade inte gjort det så fint och noggrant, och det syntes ganska tydligt igår efter hon tvättat håret här hemma.
Jodå, tjejen sa meddetsamma att det var visst inte så bra klippt och att hon glömt att klippa ihop det lite längre håret med det kortare. Så hon drog genom saxen i ett nafs och sen såg Hannas frisyr mycket finare ut.
Jag slapp betala nåt extra för Hannas klippning och det var ju gentilt tycker jag.
Inne i stan hade dom säkert tagit betalt för båda två...

  

Ikväll har vi grillat både korv och 190 grams hamburgare och jag tycker att det är så otroligt gott med "hemmagjorda" hamburgare jämfört med "FatDonald´s". Eftersom dessa burgarna var så stora så hade jag köpt vanliga runda polarbröd att lägga köttet mellan och det var godare än torrt vitt hamburgarbröd med sesamfrö på. Vi hade sallad, paprika, gurka, dressing och rostad lök (eller som Hanna sa idag "- Jag tycker om krossad lök!" ).

I förmiddags skruvade jag upp en sån där slipad bräda med 5 knoppar på och sen hängde jag upp alla mina halsband så att det blir lättare att ta det man vill ha istället för att dom ligger ihopslängda i en plastpåse sen flytten...


I morgon ska vi till läkaren på mvc för att få en mer detaljerad förklaring på vad som händer med mitt blod. Fidde och Hanna ska med följa med dit. Man blir så nervös när det är något som inte är som det ska.
Men det är ju helt naturligt...

Nu ska Hanna snart lägga sig men ska först spela dataspel en liten stund.
Tror det blir Karlsson...

*** Ha en lugn onsdagskväll ***

BLINK    vi

Kommentarer


Kommentera inlägget här: