Mitt I Livet...

Nu kan jag förhoppningsvis blogga oftare!!!

Kategori: Livet från hjärtat...

Vilket kanonväder det har varit nu de senaste dagarna!!!
Såå underbart varmt och dejligt...
Idag har jag klippt häcken som går längs med tomten intill den ena grannen.
Jag fick låna en ganska gammal häcksax av Rune, men efter att ha klämt mig tre gånger i händerna så körde jag bort till en affär och köpte mig en ny med bekvämare, skönare och säkrare handtag och jag säger bara VILKEN SKILLNAD!!!!!!
  
Det gick undan med grenarna som tog flera minuter att försöka knipsa av.
Efter den ena sidan fortsatte jag av bara farten med att ansa och jämna till häcken utmed vägen.
Den blev så grann och ser riktigt välvårdad ut nu, kan jag lova!!!
Ytterkanten orkade jag inte klippa så i morgon ska Anitha och Rune komma hit och hjälpa mig att ta resten.
Fast han skulle fuska och inte klippa med sån "feeling" som jag gjorde idag.
Han kör med elektrisk.....!!!!!! 
Sen har vi en himla massa skräp som också ska köras bort till tippen på deras släp.
Vi har ju tyvärr ingen dragkrok på Lingonet så då blir det till att ställa in sig hos de som har, hi hi...

Alltså fy fan vad det är äckligt med MYROR!!!
Vi har MYRINVASION i huset och dom små rackarna är fanimej överallt!!!!
Uppe på bordet.
I sofforna.
På väggarna.
Men nu ska dom utrotas!!!
Vi har ringt Anticimex som ska ge oss såna där dosor de ska tydligen dras till.
Och så har vi köpt myrmedel och vattnat de äckliga krypen med idag...
-Varsågoda och njut av er sista dryck, era kräk!


Hanna har varit duktig och sovit i sin egen säng nu ända sen vi flyttade hit!!!!
Hon har till och med slutat att behöva gå på toaletten när jag o Fidde går in och lägger oss...
Idag frågade hon om hon fick ta hem några kompisar från dagis till hennes hus.
"- Visst får du det! " sa jag.
"-Kan jag ta hem tio stycken i morgon???"
Hon har bara gått på dagis i några dagar och ville ta hem tio pers...
Eh... näää inte såååå många just nu... kanske till ett kalas eller så!!!

Körde hem en runda till syrran med några paket pålägg.
Fick en slurk kaffe på köpet!!!
Hanna o Eric lirade lite fotboll och Hanna älskar att skjuta höjdingar!!!
På lördag ska vi se när han spelar fotboll eftersom då spelar dom här i Tollarp.
Hoppas solen värmer oss hela tiden så man slipper frysa....
Nog har solen tagit igår och idag minsann, det bränner på armarna nu känner jag.
Men det är GÖÖÖÖÖTTTTTTT!!!!!!

  
**** Ha det gott i värmen mina vänner ****

Kommentarer


Kommentera inlägget här: