Mitt I Livet...

Så här skrev jag till mamma o pappa!!!

Kategori: Livet från hjärtat...



Jag satt och funderade på häromdagen att jag

inte haft en tanke på att till Er skriva ett kort -

så jag satte igång datorn snabbt som tusan

för att hitta på nåt fint rim nu när Ni ska resa bort!


Vad skulle dessa rader handla om nu då

när vårt Internetsystem inte är det bästa -

det blir inte lika lätt som annars, men det

får kvitta för jag hittar ändå på för det mesta!


Man kan ju undra hur vädret är i det där

landet Ni ska åka till på Er semester nu igen -

ett arabiskt medelhavsland med huvudstaden

Tunis som ligger mellan Algeriet o Libyen!


Antagligen är det gassande sol hela dagen

och långt in på sena kvällen med 30 grader -

när Ni sen sitter på balkongen med en penna,

ett kort och till oss skriver några hälsningsrader!


Resväskan är väl klar sen några dagar tillbaka

med kamera, kläder, tandborste och mousse -

två veckors härlig semester ska Ni nu koppla av

med i Tunisiens härliga turistort Sousse!


Ha det så skönt, älskar Er,

kram från oss i Tollarp!!!

  

Kommentarer


Kommentera inlägget här: