Mitt I Livet...

Vilken känsla... vilken komfort... vilken lyx....

Kategori: Livet från hjärtat...

Det kan man verkligen säga att det är.
Nej jag talar INTE om SJ:s bussar.
Jag talar om den stora skillnaden med att köra Lingonet och att köra Pärlan!!!
Idag har jag faktiskt invigt bilen med att köra den till jobbet lite längre bort, ha ha...
Jo eftersom Lingonet är så otroligt bensinsnål så kör vi mindre sträckor med den.
Sen rattar vi Pärlan där det tar längre tid att köra till.
Men JISSES vilken känsla!!!
Det var som att köra en hel lastbil för fan!!!
Eller det ska jag inte säga för jag har ju aldrig kört en lastbil.
Men när jag skulle kolla bakåt vid backning så var bakrutan flera meter iväg, typ.
Den var så tyst att köra.
Man njöt av musiken som ljöd ur högtalarna (som satt överallt).
Jag vred inte armen ur led vid varje helvändning.
Testade till och med att köra med autopiloten inkopplad, haha!!!
  
Ja, jag körde med farthållaren på motorvajen och det var en konstig känsla...
Lite rädd att den inte skulle sänka farten när jag behövde bromsa men den funkade.
Undertiden jag körde till mitt jobb som vikarie (på mitt 6:e dagis, pust)
funderade på hur det skulle gå att parkera detta stora fordon i en liten p-ruta...
Men jag valde en ruta i mitten av 5 lediga så det gick som smort.
Jag lyckades ställa Pärlan så perfekt på en gång, att jag gick från bilen leendes!!!

glit101.gif

Kommentarer


Kommentera inlägget här: