Mitt I Livet...

Äntligen fick vi doppa penslarna och rollern....

Kategori: Livet från hjärtat...

Nu behöver jag inte skriva att vi har varit i huset idag igen, för det kommer nog min blogg att handla om den mesta tiden tills vi BOR där, och det kommer vi ju att göra till nästa helg!!!!!
Så idag började vi äntligen att måla inne i mitt o Fiddes kommande sovrum i färgen GRÅTT.
Det såg inte så bra ut till en början, för såg man att man hade missat lite grann på ett ställe och försökte måla i det med rollern eller en pensel, så fastnade färgen som redan var på väggen, på penseln och det blev helt vitt igen... MORRRR.
  
Fan vad sura vi blev.
Jäkla skitfärg man köpt.

Jag ska ju jobba 3 timmar på en annan förskola, igen, men efter jag slutat så ska jag köpa samma gråa färg och åka till huset och måla en gång till och förhoppningsvis kommer det bli bättre den gången...
Sen hann vi med att grundmåla Hannas blivande sovrum med vit färg.
Men eftersom det hade varit en knallorange färg där inne innan så såg det nästan ut som att det var ljust ljusrosa nu.
Vi hade kört till EKO på förmiddagen för att köpa en annan färg som Hanna ville ha idag istället för grön som vi provade måla igår.
Men nu valde hon en skitsnygg färg som är nästan alla flickors favvofärg...
Mmm, precis... ROSA. Nästan Bubbelgumsrosa... Men den kommer nog bli supersnygg när vi väl är klara.
  
  

Igår hade syrran varit hos oss och satt ihop gungställningen vi fått av dom, så när vi skulle göra det så fort vi kom dit så blev vi så paffa när den redan var ihopmonterad och gungfärdig...

  

Hanna blev superglad och ville prova gunga direkt.
Hennes älskade docka IDA skulle också gunga...
Hon hade tagit med dockvagnen och körde Ida i trädgården och när jag o Fidde målar, går Hanna in till oss och säger:
"- Mamma... får jag... nej förresten, IDA sa att hon ville att hon och jag skulle leka med gegga och hon behövde VATTEN så kan vi få lite vatten att leka gegga med???" 


Nu ska jag fixa lite kvällsmat för det börjar suga i mat-tarmen känner jag...
Får se vad vi har för nåt...

Ha en go söndagskväll...
*** Kramis bananis ***

Dividers Graphics

Kommentarer

  • Görel säger:

    Kul att få "vara med". Det är såå roligt att läsa!!

    Livet med hus är HÄRLIGT!!

    2009-05-18 | 09:22:47
    Bloggadress: http://lyckansmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här: