Mitt I Livet...

Det börjar ta sig...

Kategori: Livet från hjärtat...

38.gif

Vad har vi hittat på idag då??? Nån som kan gissa rätt???
Precis... vi körde till vårt älskade renoveringshus, ha ha...
Pappa och jag slipade ner det mesta av de skarpa kanterna efter gårdagens spackling och på vissa ställen behövdes det även läggas på mer spackel för att jämna ut väggarna. Inga väggar är helt jämna och det kan man inte räkna med att det ska vara i ett gammalt hus.
Det kom dit en man som fixade till taket till garaget eftersom det läcker in på väggen och det är ju inte så bra.
Hoppas bara att det kan regna någon dag nu så vi kan se om det har hjälpt det han har gjort...

Jossa, Eric o Elias hälsade på och bjöd på mumsig fika med pepsi, Delicatobollar och en vetefläta.
Såååå gott. Det enda som fattades var lite kaffe...
blinkiethankyou7jk.gif

Barnen gick till en lekplats som låg ganska nära vårt hus och började bygga en koja, men efter ett tag kom dom tillbaka och sa att där fanns SKITMÅNGA myror och de prasslade högt inne i skogen!!! 
De spelades KUBB i trädgården som Jossa hittade i skjulet och det tyckte dom var kul.

När vi körde hem, körde vi inom BYGGMAX och handlade 10 liter vit takfärg som Fidde och hans kompis "MålarJohan" ska måla vardagsrumstaket med i morgon kväll när jag slutat jobba!!!
Det blev även rollerset, förlängningsskaft och några penslar som säkert kan komma till nytta nångång. 


I morgon ska jag jobba på ett nytt dagis i Vä på Talldalen på en avdelning som heter likadant som där Hanna går nu, Nyckelpigan och det ska bli spännande att se hur barnen och fröknarna är där...
En lååååång dag till att vara min första, 09.00 -18.30!!!!!
Hoppas timlönen är lika bra som dagen är lång, ha ha ha...

  

Fick ju låna päronens bil till Tollarp idag och fan vilket drag det kändes när jag tryckte gasen i botten.
Eller inte riktigt i botten för då hade väl håret fastnat i nackstödet, ha ha.
Men det ska ju vara skillnad på att köra en gammal rishög och en några år nyare bil.
Ratten var lätt som en fjäder och gick att svänga med en hand, som till skillnad när jag svänger i
vår bil, ojojoj, då får jag ta i med båda armarna och vrida så man blir helt slut ända upp i axlarna..... 
Men jag fortsätter driva rundor med lilla rårörda lingonet ett tag till!!!


bigblink0havefun20girls.gif







Kommentarer


Kommentera inlägget här: