Mitt I Livet...

Det var verkligen lääääääängesen.....

Kategori: Livet från hjärtat...

Nu sitter jag hemma hos älskade päronen i Rinkaby på själva MORS DAG!!!
  
Vi har äntligen kommit till ro i vårt kära lilla hus i Tollarp och Hanna har börjat på sitt nya dagis.
Usch vad det var känslosamt flyttdagen i lägenheten när syrran kom och gav mig en härlig kram och berättade hur kul hon tycker det ska bli när vi kommer bo så nära varandra, kunna umgås, käka frukostar, middagar och mumsig fikor....
  

En uppdatering på vad vi har gjort i huset är:
Rivit ner gamla tapeter i vardagsrummet.
Spacklat, slipat och tapetsterat i vardagsrummet.
Målat Hannas rum bubbelgumsrosa.
Målat vårt sovrum grått.
Börjat riva tapet i köket.
Köpt nya skinnstolar till köket.
Köpt en gräsklippare och en trimmer...
och jag ÄÄÄÄLSKAR verkligen att klippa gräset!!!
Vi har även köpt en studsmatta med skyddsnät till Hanna.

Vi ska köpa en pool så småningom så vi kan svalka oss i den intensiva Tollarpshettan ha ha!!!!!
  

Egentligen var det planerat att vi skulle måla väggarna i vardagsrummet, men nu efteråt när vi vant oss vid den vita tapeten så ser det ganska fräscht ut med helt vita väggar till skillnad från Terracottafärgen vi hade i lägenheten.
Men vem säger att vi inte kommer måla om där om något år???

Det känns verkligen konstigt att kunna blogga igen efter alla dessa dagar.
Men samtidigt kan man säga att tidien hade nog inte räckt till ändå...
Eller.... jo det hade den säkert... om jag hade suttit uppe till 01 -
för ungefär vid den tiden la vi oss de första nätterna i huset!!!

Hanna har hittat två grannkompisar som hon antagligen kommer tjata ihjäl om dom vill leka, haha...

Idag satt vi ute och åt frukost, och det var en sån underbar känsla att det var vårt...
Vi kan sitta där hur länge som helst och bara njuta...
  

I förrgår köpte jag en ny mobil för att jag blev sur eftersom jag kunde inte använda de där roliga låtarna och meddelandesignalerna på inkommande sms på min gamla telefon. Men nu funkar dom igen tjohoooo!!!!
Nu kallar mamma att grillade korvarna är färdiga så nu ska jag sticka ut i solen o käka någon...

Ha det gott så skriver jag snart igen...
 Kramis bananis!!!

Kommentarer

  • Maria säger:

    Du va ju en hajare på o klippa gräset:))Jättefint o mysigt hus har ni iaf..Ser fram emot lite grill o så i sommar:))Kramar

    2009-06-03 | 22:11:18

Kommentera inlägget här: