Mitt I Livet...

Fidde tror att jag kommer få abstinensbesvär....

Kategori: Livet från hjärtat...

hallo_www-animaatjes-nl.gif

Oj oj oj oj.... hur ska det nu gå när vi inte kan ha datorn igång på TVÅ VECKOR!!!!!!
Vi ska ju ha bredbandstelefoni och det tar ca två veckor innan vi kan sätta igång mitt lilla tidsfördriv...
Herreguuud alltså, vad ska jag hitta på att göra då???
HA HA HA HA... jo vi har nog MASSOR att göra så jag kommer säkert inte ha TID att pilla på tangenterna.
Men den dagen jag väl kommer att kunna skriva ner vad som hänt under dessa icke-skrivna-dagar, så tror jag nog att det kommer ta flera timmar att få med allt vi gjort dag till dag och vem som varit hos oss, med mera med mera...
Nu har vi hemtelefonen i huset och så länge vi är i lägenheten så svarar vi inte. Nä-nä-nä-nä-nä-nää!!!!
Så det får ringa i mobben annars...

Just nu har vi kommit hem från att ha med hjälp av Tapetserarproffset = älskade mamma, alltså jag säger bara vilket jääääääääävla tålamod vi måste ha när vi sätter upp våderna i morgon. Shiiiit alltså...
Mamma satte igång med tio våder bara sådär snabbt o lätt och sen sa vi att vi fortsätter en stund till innan vi kör hem.
Tjoflöjt!!!!!
Vi körde också hem.
Fidde skulle se fotboll kl 19 och det var en halvtimme tills dess, så vi sa att vi tar det i morgon istället.

Hanna hade tråkigt ett tag innan och hade ingen att leka med, så jag sa till henne att det finns en pojke i huset intill som hon kunde gå in till och fråga om de kunde leka. Men först skulle hon presentera sig och säga att hon var nyinflyttad.
När vi sen skulle köra hem, gick både jag o Fidde in för att hämta henne och presentera oss såklart.
Pappan i familjen öppnade och hälsade, sa att vår dotter var riktigt duktig när han öppnade dörren.
Hanna hade sagt:
"- Hej, jag heter Hanna och har flyttat in i det huset där och jag undrar om Pontus vill leka med mig!"
Det var faktiskt bra sagt av henne tycker jag!!!!
i103188510_63767_www-animaatjes-nl.gif
  
Det är viktigt att visa vem man är och skaffa bra grannkontakt meddetsamma...

Kollade på Hannas rosa rum och det är riktigt rosa där inne, men det är snyggt och hon har själv valt det.
Det ska bli ett riktigt mysigt prinsessrum med fint påslakan, gardiner, matta och så ska vi köpa ett skrivbord så hon kan sitta o rita, skriva och bara mysa på sitt eget rosa lilla rum...
4_www-animaatjes-nl.gif

I morgon ska vi ta med en tv så Hanna kan kolla på film eller spela tvspel, för hon har så tråkigt de sista timmarna
men ändå vill hon inte ha nånting med sig till huset, så det är svårt att hitta på nåt som hon tycker är kul. 
Det blir förhoppningsvis lite lättare sen när hon börjat få nya kompisar på dagis och hon vet var dom bor och de vet var var hon bor.

Idag har Hanna och kompisarna på dagis sprungit VÅRRUSET och hon var såå stolt över sin fina guldmedalj.
  

*** Ha det bra tills vi hörs igen och sola så möet ni tyar för det ska jag göra när jag får tillfälle...***

i103657562_55838_2_www-animaatjes-nl.gif






Kommentarer

  • ams säger:

    Ja jisses... jag älskar er så mycket... jag finns i närheten... om ni behöver min hjälp! Jag kommer ALLTID att hjälpa er om ni behöver min hjälp... Jag orkar ALLTID!!! Räds er aldrig att fråga... Pappa säger likadant...Vi har alltid sagt... att vi alltid kommer att ställa upp för våra barn!!!

    Vi kan hjälpas åt om det inte blir som ni tänkt...

    NI är sååååå himla duktiga på att ta reda på saker och ting själva... så det är bara en fröjd att få hjälpa till... när vi kan... / kram mamma och pappa.

    2009-05-20 | 22:07:04
    Bloggadress: http://www.ams.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här: