Mitt I Livet...

I en rosa dröm...

Kategori: Livet från hjärtat...

0.gif


Igår gick det inte att komma in på min blogg så det var lite tradigt att inte kunna skriva nåt.
Men det får gå idag istället...
Jag började måla Hannas rum i den prinsessrosa färgen hon valt på EKO och det blev r i k t i g t snyggt med det. 
Efter att ha fått hjälp med målningen av både Hanna och Eric (Jossa, Eric o Elias kom på besök) så var det mer än halva burken kvar på 10 liter... Så jag bestämde mig för att efter vi målat rummet en andra gång så ska jag ha samma fina rosa färg inne i tvättstugan som ska målas senare och bli riktigt fräsch med nya gardiner och lite sånt smått o gott.
Jag älskar att måla och se hur ett rum kan förvandlas till ett  helt nytt rum med bara lite hjälp av en annan färg.
Sen att jag dessutom såg ut som en rosaprickig dalmatiner efteråt spelar mindre roll...
Det ska ju synas att man arbetar!!!
Synd bara att vå radio vi tog med inte funkar.
Hade varit trevligare med litta go musik till målningen...
  
Snart ska Hanna lämnas på dagis och då ska det handlas mer skyddspapper, klister och några rullar strukturtapet. Vi ska ÄNTLIGEN sätta igång med att tapetsera i vardagsrummet i morgon med hjälp "första-våds-uppsättning" av mamma och sen ska även Fiddes snälla broder Patric (även kallad Pa) fortsätta med resterande 35-40 våder... Nej jag vet inte hur många det blir men det är jääääävligt många iallafall...
Hämtar kanske Hanna lite tidigare idag så vi kan åka till huset och börja med det vi ska få gjort idag.
Fidde får ta bussen eller snällt tigga lite skjuts med nån av de 3-4 som bor i Tollarp.
Ser att jag glömde tvätta mig på armen och det syns både den gråa och rosa färgen från rummen.
Får gå o blaska av mig lite...
Äh, skitsamma, det är snyggt med färg och ja, vad sa jag innan... det ska ju synas att man har målat!!!
Greatday_www-animaatjes-nl.gif

Kommentarer

  • Agneta säger:

    Hej å hå... nu börjar ni få... lite egen prägel på... det egna boendet i villa...men ni måste ändå gilla... läget som är här och nu...ni kan inte gasa på som ett jehu...för då blir ni trötta som bara den... spara lite till SEN!!! KRAMELIKRAM/ mamma...

    2009-05-19 | 18:35:21
    Bloggadress: http://www.ams.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här: